Konsumenci i okazje zakupowe

Komunikacja marketingowa w handlu detalicznym ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe. Kiedy ankieterzy z Gfk zapytali kupujących, co wpływa na ich wybory, okazało się, że promocje są wciąż decydującym czynnikiem.

Najwięcej respondentów (44 proc.) wskazywało na wpływ informacji umieszczonych bezpośrednio na regałach sklepowych, z kolei 41 proc. na estetykę witryn sklepowych oraz dostępność próbek produktów.

Innym czynnikiem kształtującym popyt konsumentów, który w handlu był i jest zawsze obecny, a w czasach transparentności wymuszonej przez internet staje się często jedyny i podstawowy, jest cena towaru lub usługi. Według GfK fakt ten nieuchronnie prowadzi do nasilenia promocji w celu przyciągnięcia coraz to liczniejszej grupy osób poszukujących atrakcyjniejszych cen. Ponad połowa wszystkich kupujących (58 proc.) deklaruje, iż porównuje ceny w różnych sklepach, co jest wyraźnym sygnałem, iż cena jest decydującym czynnikiem prowadzącym do zakupu.

Zatem komunikat instytutu badawczego jest jasny – Polacy jako konsumenci są bystrzy, zwracają baczną uwagę na promocje i informacje, więc to sprzedawcy muszą się dostosować do ich wymagań i nowych okoliczności prowadzenia biznesu.

Katarzyna Pierzchała 1058 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.