Angry Birds bohaterami produktów ZPC Otmuchów

Producent słodyczy pozyskał licencję na wykorzystanie wizerunku bohaterów kreskówki i gry - to pierwszy tego typu projekt firmy, który być może przyczyni się do poprawy słabych w 2015 r. wyników finansowych.

Bohaterowie "Angry Birds” pojawią się niebawem na produktach firmy ZPC Otmuchów. Producent słodyczy i słonych przekąsek pozyskał licencję i będzie produkować żelki, produkty śniadaniowe, batony i mleczka, wykorzystując tę markę. To pierwszy tego typu projekt dla Grupy, a w przyszłości możliwa jest współpraca z kolejnymi silnymi licencjami.

Jak informuje biuro prasowe spółki, do tej pory grę "Angry Birds" ściągnęły na swoje urządzenia mobilne ponad dwa miliardy użytkowników na całym świecie, a w każdym miesiącu gra w nią ok. 60 milionów ludzi. To jeden z największych przebojów w historii gier na smartfony i tablety. W tym roku do kin wejdzie również film z bohaterami serii w rolach głównych.

Na półki polskich sklepów produkty Otmuchowa spod znaku "Angry Birds" trafią w kwietniu. Ich wprowadzeniu do oferty towarzyszyć będą szerokie działania promocyjne, w tym m.in. konkurs dla klientów, gdzie do wygrania przewidziane są nagrody.

Być może nowa licencja pomoże spółce poprawić słabe wyniki finansowe, które w 2015 r. pod względem przychodów spadły o 13,5 proc. w porównaniu do 2014 r., a zysk netto - niemal o 60 proc.

Ostatecznie w minionym roku ZPC Otmuchów wypracował 241,9 mln zł przychodów oraz zysk netto w wysokości 3,8 mln zł. Zarząd tłumaczy, że niższe przychody, to efekt przede wszystkim mniejszej sprzedaży do dyskontów - na koniec 2015 r. udział głównego odbiorcy wyniósł 35 proc. wobec 41,8 proc. rok wcześniej. Rosły też ceny surowców (m.in. czekolady), opakowań (folii) oraz koszty logistyki. Jedynym pozytywnym aspektem minionego roku pod względem cen surowców był spadek cen miazgi sezamowej.

W związku z gorszymi wynikami finansowymi Grupa Otmuchów zaktualizowała strategię, której celem jest teraz skokowa poprawa rentowności poprzez: wzrost i dywersyfikację sprzedaży realizowanej do głównych klientów w obszarze private label i B2B, wzrost poziomu innowacyjności m.in. dopasowanie do nowych trendów żywieniowych oraz wzrost udziału eksportu w sprzedaży ogółem.

W ramach umowy ZPC Otmuchów pozyskał licencję na okres dwóch lat, a sprzedaż produktów ma odbywać się we wszystkich sieciach handlowych oraz rynku tradycyjnym na terenie całej Polski.

ZPC Otmuchów to jeden z największych producentów słodyczy, przekąsek i wyrobów śniadaniowych w Polsce. W ofercie ma produkty brandowe, jak również działa w sektorze private label.

Ilona Mrozowska 1832 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.