Carrefour: obroty nieznacznie wzrosły

Przychody Carrefoura w 2015 r. z całej działalności wyniosły 8885,3 mld zł.

Oznacza to 0,25-proc. wzrost w stosunku do 2014 r. - Obroty są na stabilnym poziomie od pewnego czasu – stwierdził Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska. Podkreślił, że rynek jest bardzo konkurencyjny, a w przypadku niskomarżowego handlu żywnością występuje „silna” deflacja będąca efektem polityki niskich cen. - Dużo inwestujemy w promocje – zaznaczył.

Według danych Nielsena (za Emperią), w 2015 r. sprzedaż całkowita w hipermarketach (Auchan & Real oraz Tesco, Carrefour i E. Leclerc powyżej 2,5 tys. mkw.) w porównaniu z 2014 r. spadła w I kwartale o 2,8 proc., w II – o 3,8 proc., w IV – o 0,5 proc. W III kwartale była na tym samym poziomie.

- Jesteśmy zadowoleni z rentowności – stwierdził prezes Carrefoura i dodał, że firma inwestuje duże środki w długofalowej perspektywie.

Barbara Mikusińska 607 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.