Carrefour rozwija sklepy osiedlowe

- Chcemy być obecni we wszystkich formatach w całym kraju, silnie rozwijać sklepy osiedlowe - powiedział Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.

W 2016 roku Carrefour planuje powiększyć sieć franczyzową i ajencyjną o około 150 sklepów. Rozwój tych sklepów to istotny element strategii detalisty, nie tak kapitałochłonny jak rozwój innych jego formatów – super- i hipermarketów. O zainteresowaniu formatem małych sklepów, w tym przypadku convenience, świadczy przejęcie w ub.r. sklepów Galerie Alkoholi.

Carrefour w tym roku przeznacza na inwestycje ok. 260 mln zł, kwotę na ubiegłorocznym poziomie. Z tego 160 mln zł chce przeznaczyć na modernizację sklepów. Program remodelingu realizuje już od dwóch lat. Zmodernizował w 2015 r. 15 hipermarketów, 50 supermarketów i 9 centrów handlowych. Otworzył jeden hipermarket, dwa supermarkety i ok. 120 sklepów osiedlowych.

Planuje uruchomienie dwóch hipermarketów (w Poznaniu i Wołominie) i 10 supermarketów, a także zakończenie remodelingu centrum handlowego Morena w Gdańsku.

 Rok 2015 detalista zakończył prowadząc 84 hipermarkety, 152 supermarkety (w tym 139 Carrefour Market i 13 sklepów pod szyldem Rast) oraz 573 sklepy małoformatowe (w tym 231 Carrefour Express – „zielony” minimarket, 139 Carrefour Express - „pomarańczowy” convenience, 165 Globi i 38 w sieci Galerie Alkoholi). W Polsce działa 20 centrów handlowych Carrefoura.

 

 

Barbara Mikusińska 574 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.