Harper Hygienics ma problemy

Miniony rok okazał się na tyle trudny dla Harper Hygienics, producenta m.in. marki Cleanic i Kindii, że producent ogłosił zwolnienia grupowe. Pracę straci 67 osób. Strata netto spółki wyniosła w 2015 r. 0,9 mln zł wobec prawie 30 mln zł zysku w roku 2014 r.

Na zdjęciu: Robert Neymann, prezes zarządu Harper Hygienics

Winne sytuacji - informuje zarząd - są: kryzys rosyjsko-ukraiński, słaby złoty i rosnący udział marek własnych powodujący częściową  kanibalizację sprzedaży brandowej.   

Trudne warunkami ekonomiczno-polityczne w Rosji i na Ukrainie spowodowały ujemną dynamikę sprzedaży Harper Hygienics w tych krajach. W Rosji było to -67,7 proc. w I półroczu 2015 r. i -46,4 proc. w II. Dla rynku ukraińskiego było to odpowiednio: 72,9 proc. oraz 45,7 proc.

W Polsce firmie dopiekają marki własne, zwłaszcza w dyskontach. Ich udział w sprzedaży w tym kanale dystrybucji rośnie znacznie szybciej niż w innych. - Szczególnie dotyczy to kategorii chusteczek dziecięcych, gdzie w rynku rosnącym wartościowo 11 proc. rdr, wzrost marek własnych sieci wyniósł 22 proc. przy stabilnej sprzedaży wyrobów markowych - przyznaje zarząd.

- Biorąc pod uwagę powyższe tendencje i wydarzenia zarząd podjął decyzję o optymalizacji struktury organizacyjnej - czytamy w liście do akcjonariuszy. W ramach zwolnień grupowych pracę straci 67 osób.

W 2015 r. przychody Harper Hygienics wyniosły 198,8 mln zł w porównaniu do niemal 223 mln zł zanotowanych rok wcześniej. W minionym roku spółka zanotowała ujemny wynik netto - strata sięga prawie 1 mln zł wobec 29 mln zł zysku w roku 2014.

Spółka z Mińska Mazowieckiego jest producentem marek kosmetycznych Cleanic i Ola, Cleanic Intime (płyny i chusteczki nawilżane do higieny intymnej), Kindii (chusteczki nawilżane dla dzieci, płatki kosmetyczne i patyczki higieniczne) czy Presto (nawilżane ściereczki do sprzątania).
 

Ilona Mrozowska 1747 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.