Visa Europe: media społecznościowe już nieodłączne z zakupami

Dzięki upowszechnieniu kart zbliżeniowych oraz smartfonów Polska jest w czołówce europejskich rynków pod kątem innowacyjności i stopnia przygotowania do obsługi klientów jutra - wynika z raportu Visa Europe "Przyszłość handlu detalicznego".

Raport daje Polsce trzecie miejsce w rankingu dziesięciu europejskich potęg detalicznych pod względem gotowości na wyzwania przyszłości. Według autorów zestawienia nasz kraj jest gotowy do obsługi nowego pokolenia kupujących, którzy oczekują „jednolitego doświadczenia zakupowego”, obejmującego zarówno e-commerce, jak i handel w sklepach stacjonarnych.

Przeprowadzone przez Visa badania wykazały, że konsumenci bardzo chętnie używają swoich smartfonów w trakcie zakupów, czy to do gromadzenia informacji o pożądanym produkcie, czy to do płacenia poprzez aplikację lub w kasie sklepowej. - Dla polskich detalistów niezależnie od branży czy skali działalności to odpowiedni moment do przyjęcia właściwej strategii mobilnej obejmującej wszystkie etapy relacji klienta z marką – uważa Jakub Kiwior, dyrektor ds. rozwoju biznesu i marketingu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe.

Polska jest europejskim liderem pod względem powszechności kart zbliżeniowych; już trzy czwarte Polaków ma smartfon. - Pozytywne nastawienie Polaków do technologii zbliżeniowej i urządzeń mobilnych, w połączeniu z szeroką paletą możliwości płacenia w ten sposób, czynią z Polski idealne miejsce dla detalistów pragnących wdrażać innowacje płatnicze i tym samym rewolucjonizować dotychczasowe sposoby dokonywania zakupów – komentuje Kiwior.

Główne trendy kształtujące przyszłość handlu detalicznego wg raportu „Przyszłość handlu detalicznego” to:

  • Konsumenci oczekują spersonalizowanego doświadczenia zakupowego na każdym etapie relacji z marką.

  • Play to pay, czyli media społecznościowe stają się nieodłączną częścią procesu i doświadczenia zakupowego.

  • Technologia mobilna ma potencjał, by wypełnić lukę pomiędzy doświadczeniem zakupu online i w sklepie stacjonarnym.

Raport opracowała firma badawczo-doradcza Stylus. Badania przeprowadzono w październiku 2015 r.

Katarzyna Pierzchała 1340 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.