Alma, Carrefour i Kaufland połączyły siły

We wspólnej kampanii "Z morza na talerz". Biorą w niej również udział Frosta i Ikea.

MSC, niezależna organizacja specjalizująca się w certyfikacji na rzecz zrównoważonego rybołóstwa, w 2015 r. zleciła przeprowadzenie testów DNA na losowo wybranej próbie 257 produktów z ryb i owoców morza z 16 różnych krajów, w tym z Polski. Testy potwierdziły że gatunki wskazane na opakowaniu są takie same jak te, zawarte w produktach.

Niebieski certyfikat oznacza, że produkty są ze zrównoważonych połowów, a kupowana ryba pochodzi ze stabilnych i dobrze zarządzanych łowisk.

Żeby jeszcze ułatwić konsumentom wybór rusza kampania „Z morza na talerz”, w której po raz pierwszy w Polsce połączyły siły największe sieci handlowe Alma, Carrefour i Kaufland. W ich ofercie znajdują się ryby i owoce morza z certyfikatem MSC. W kampanii bierze też udział  Frosta, której wszystkie produkty rybne mają certyfikat MSC na opakowaniach oraz Ikea, która nie tylko sprzedaje produkty oznaczone MSC w sklepiku Szwedzkim, ale również serwuje je w swoich restauracjach.

Partnerzy kampanii zachęcają klientów do wyboru ryb i owoców morza z niebieskim znakiem MSC na opakowaniu. Informacje o tym, dlaczego warto wybierać właśnie takie produkty firmy publikują m.in. na swoich stronach internetowych.

Ilona Mrozowska 2076 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.