Natura stawia na marki własne

Udział wszystkich marek własnych w sprzedaży całkowitej realizowanej w sieci wzrósł z 5,9 proc. w 2014 r. do 7,8 proc. rok później.

- Rozwój marek własnych to popularny trend, obowiązujący nie tylko w Polsce, ale również na świecie - tłumaczy powiedział Arkadiusz Szczepaniak, wiceprezes zarządu Natura. - Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku i przy rosnących wymaganiach klientów, marki własne pozwalają pogodzić konieczność ograniczania kosztów przy zachowaniu wysokich standardów w zakresie jakości. Dlatego rozbudowanie segmentu jest jednym z istotnych elementów strategii rozwoju drogerii Natura obok inwestowania w nowe lokalizacje, odświeżony design sklepów oraz promowania atrakcyjnych modeli kooperacji biznesowej - mówi Arkadiusz Szczepaniak.

Z roku na rok rośnie udział marek własnych w całkowitej sprzedaży realizowanej przez drogerie Natura, który obecnie osiągnął pułap ok. 8 proc. Do połowy lutego Natura przeprowadziła prawie dwadzieścia wdrożeń w kategoriach marek własnych kosmetyków do makijażu. Przygotowywanych jest łącznie ponad siedemdziesiąt kolejnych, we wszystkich kategoriach produktowych.

Wzrost udziału w sprzedaży w całości sprzedaży marek własnych sieci Natura odnotowała również marka Kobo Professional osiągając 32,3-proc. udział w 2015 r. z 28 proc. rok wcześniej. 

Joanna Hamdan 5639 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.