Wawel: miniony rok był pełen wyzwań dla branży

Dariusz Orłowski, prezes krakowskiej spółki cukierniczej Wawel, przyznaje, że nie był to łatwy rok, ale firmie i tak udało się zwiększyć zarówno przychody, jak i zysk netto. Zdradza też plany na dalszą część 2016 r.

W 2015 r. przychody firmy cukierniczej Wawel wyniosły 631,2 mln zł wobec 594,2 mln zł zanotowanych rok wcześniej. Zysk netto spółki wzrósł natomiast w 2015 r. do 92,8 mln zł w porównaniu do 88 mln zł z roku 2014.

- Miniony rok był pełen wyzwań dla branży słodyczy w Polsce - skomentował w liście do zarządu Dariusz Orłowski, prezes firmy Wawel. - Niekorzystne zmiany cen surowców oraz deprecjacja złotego stawiają producentów słodyczy w wymagającym środowisku. Powodują konieczność poszukiwania i rozwijania przewagi konkurencyjnej we wszystkich obszarach działalności. Dlatego podjęliśmy liczne działania, mające na celu rozwój oferty produktowej, zwiększanie mocy produkcyjnych, udoskonalanie jakości, poprawę dystrybucji, jak również poprawę komunikacji z konsumentami - wyjaśnia Dariusz Orłowski.

I wymienia inicjatywy podjęte przez spółkę w 2015 r. Przede wszystkim ruszyła budowa nowego zakładu produkcyjnego w Dobczycach. Inwestycja ta ma pozwolić na znaczne zwiększenie mocy produkcyjnych i poszerzenie oferty. Firma znacznie poprawiła również dystrybucję czekolad i pozostałych kategorii. Pozyskuje nowe rynki zbytu, głównie w Unii Europejskiej oraz poprzez obecność w coraz większej liczbie zagranicznych sieci handlowych. W kraju Wawel umacnia pozycję lidera sprzedaży pralin i cukierków luzem, przede wszystkim dzięki rosnącej liczbie ekspozytorów.

Prowadzone są ponadto działania wspierające wizerunek marki. W najbliższym czasie ruszą też działania promocyjne ściśle związane z działalnością charytatywną. - Aspekt prospołeczny jest dla spółki bardzo istotny i przejawia się w licznych działaniach prowadzonych za pośrednictwem powołanej fundacji „Wawel z Rodziną”. Nowy, długoterminowy program pozwoli nie tylko na rozwój sprzedaży, ale też umożliwi naszym konsumentom wsparcie szczytnych celów realizowanych przez organizacje charytatywne - dodaje Dariusz Orłowski.

Ilona Mrozowska 1895 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.