Global Cosmed zwiększył sprzedaż o prawie jedną trzecią

Ten producent kosmetyków oraz chemii gospodarczej w 2015 r. wypracował 226,6 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. To o 31 proc. więcej niż rok wcześniej.

Według zarządu, dynamiczna ekspansja zagraniczna, istotny wzrost krajowych przychodów oraz potencjał produkcyjny spółki zależnej to czynniki, dzięki którym Global Cosmed generuje wysoką sprzedaż. Poprzez rozbudowę zakładu produkcyjnego w Radomiu oraz akwizycję aktywów niemieckiego producenta Domal Wittol w dalszym ciągu firma będzie w stanie generować wzrosty i umacniać swoją pozycję rynkową.

Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej w 2015 r. kształtował się na poziomie 6,9 mln zł (wobec 10,0 mln zł w 2014 r.), natomiast zysk netto wyniósł 4,3 mln zł (wobec 7,1 mln zł rok wcześniej).

- Zyski za ubiegły rok były nieco niższe niż w 2014 r. Było to podyktowane znacznymi kosztami prowadzenia jednocześnie produkcji i inwestycji w Radomiu, a także kosztami związanymi z przejęciem oraz restrukturyzacją niemieckiej spółki. W tym roku nie przewidujemy już kosztów z tym związanych. Wkrótce oddamy do użytku główną część inwestycji – mieszalnię wyrobów płynnych. Dzięki niej nasze możliwości produkcyjne zwiększą się dwukrotnie, a nowe urządzenia zapewnią nam wyższą jakość produktów. Jednocześnie zwiększy się efektywność kosztowa – twierdzi Ewa Wójcikowska, prezes Global Cosmed.

Global Cosmed w całym 2015 r. umacniał swoją pozycję rynkową. Spółka zwiększa eksport i zdobywa nowe rynki zagraniczne. W efekcie udział przychodów generowanych poza Polską stanowi 50 proc. całkowitej sprzedaży. Wartość eksportu wzrosła o 29,5 proc. i wyniosła 113,4 mln zł na koniec 2015 r.

W styczniu 2016 r. Global Cosmed przejął kontrolę nad Global Cosmed Group. Formalnie transakcja zostanie sfinalizowana do końca maja, kiedy Global Cosmed obejmie dodatkową emisję akcji serii D, E i F.

Dzięki połączeniu sił ma powstać Grupa z mocną pozycją na rynku europejskim, działająca zarówno w sektorze marek własnych, jak i firmowych brandów. Fuzja ma przyczynić się także do obniżenia kosztów działalności i usprawnienia procesu zarządzania. 

Joanna Hamdan 4691 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.