Marka Grycan wchodzi w impulsy

125-ml lodami w kubeczkach z łyżeczką w najpopularniejszych smakach marka Grycan ponownie wchodzi w segment impulsów.

Na zdjęciu: najpopularniejszy format lodów Grycan dostępnych w sprzedaży detalicznej (500 g)

Kilka lat temu producent lodów Grycan Lodziarnie Firmowe podjął pierwszą próbę wejścia w ten segment. Wprowadził wówczas lody w 150-ml kubeczkach Porcyjka z łyżeczką. Jak ocenia ją Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Lodziarni Firmowych, produkt ten pozycjonował się między lodami impulsowymi a familijnymi. Dodaje, że nie zostaną wycofane z portfolio marki, będą eksportowane, ale też stopniowo zastępowane przez 125-ml. Nowość pojawi sie w handlu na początku kwietnia w smakach truskawkowym, czekoladowym oraz waniliowym, w cenie 2,90 zł.

- Liczymy na znaczące udziały w lodach impulsowych – powiedział Marcin Snopkowski. - Trzeba mieć mocną markę i zbudowaną dystrybucję, aby wejść w ten segment – dodał. Podkreślił powołując się na dane Nielsena za 2015 r., że marka Grycan jest liderem wśród lodów familijnych z 15,4-proc. udziałem w ujęciu wartościowym (do kolejnych marek należy 14,8 proc. oraz 7,1 proc.). Zajmuje pierwsze miejsce w kanale hipermarketów z 27,4-proc. udziałem, a także w formacie supermarketów bez dyskontów (27,9 proc.). Natomiast uwzględniając dyskonty jest wiceliderem (11 proc.). W kanale tradycyjnym także zajmuje drugie miejsce z 18-proc. udziałem.

W 2014 r. producent wprowadził nową strategię polegającą na skoncentrowaniu się na najpopularniejszych 12 indeksach lodów i budowaniu dystrybucji, która - według Snopkowskiego - znacząco poprawiła się, szczególnie w południowej i zachodniej Polsce. Wskaźnik dystrybucji sięga 35 proc.

Rok 2015 Zbigniew Grycan, właściciel marki, ocenił jako „doskonały”. Przede wszystkim sprzedaży lodów sprzyjała pogoda. Producent rozwinął eksport do kilkudziesięciu krajów, zainwestował w budynek biurowo-magazynowy, a także rozwinął do 140 sieć lodziarnio-kawiarni. Wraz z rozpoczęciem sezony wprowadza w nich 100. smak lodów. W tym roku zapowiada otwarcie kilkunastu lodziarnio-kawiarni.

Barbara Mikusińska 591 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.