Grupa Kofola: aura jest zmienna, my nie

W 2015 r. przychody Grupy Kofola wzrosły o 14,6 proc. - do 7 191 mln CZK (koron czeskich). Zysk operacyjny Grupy wzrósł o 33,1 proc. - do 589 mln CZK, a wskaźnik EBITDA o 20,5 proc.

- Cieszymy się, że w ubiegłym roku pogoda dopisała, jednak aura jest zmienna. Dla mnie o wiele ważniejszy jest fakt, że dzięki ciężkiej pracy, dążeniu do innowacji i jednoczesnego zachowania szacunku do tradycji potrafimy rozwijać się nawet na tak konkurencyjnym rynku, jakim są napoje. Oprócz tego nie zwalniamy w dążeniach do wykorzystywania nowych okazji do rozwoju w krajach sąsiednich - komentuje wyniki Jannis Samaras, dyrektor generalny Grupy Kofola. 

I przypomina, że w marcu 2015 r. do Kofoli dołączyła słoweńska Grupa Radenska będąca wiodącym graczem w rejonie adriatyckim. Także w ub. r. firma została dystrybutorem napojów marki Rauch. 

Grupa zwraca też uwagę na kampania na „Fofolę” przeprowadzoną w Czechach i na Słowacji, która w obu krajach uzyskała prestiżową nagrodę Effie za najbardziej skuteczną reklamę. Pod koniec roku Grupa pomyślnie weszła na Giełdę Papierów Wartościowych Praga i symbolicznym bonusem było trzecie miejsce spółki Kofola w konkursie najbardziej podziwianych firm w Republice Czeskiej. 

W Polsce Grupa Kofola jest właścicielem spółki Hoop. 

W tysiącach CZK

2015*

2014**

Zmiana 2015/2014

Zmiana 2015/2014

Przychody

7 190 838

6 275 391

915 447

14,6%

Zysk operacyjny (EBIT)

589 413

442 825

146 588

33,1%

EBITDA

1 102 614

914 820

187 794

20,5%

*wyniki poprawiono o pozycje jednorazowe

 

 

 

 

Ilona Mrozowska 1752 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.