Makarony Polskie: w 2016 r. odpowiemy na trend prozdrowotny

Całkowite przychody ze sprzedaży Grupy w 2015 r. wyniosły 132,8 mln zł, a zysk netto - 4,9 mln zł. Wzrost ograniczony wyniósł ponad 10 proc.

Według zarządu Grupy Makarony Polskie, 2015 r. był dla producentów żywności rokiem trudnym. Presja deflacyjna, upadek rynków na wschód od Polski oraz intensywna konkurencja cenowa utrudniały realizację wzrostu sprzedaży i marż. Firma pokonała te przeciwności poprzez dużą skalę produkcji makaronów, ciągłe podnoszenie jakości oraz wysoką elastyczność mocy produkcyjnych. 

Jak zapowiada zarząd Makaronów Polskich, w 2016 r. firma będzie kontynuowała politykę marketingową nakierowaną na produkty prozdrowotne, łatwe w przygotowaniu i wytworzone z lokalnych surowców. Zakłady produkcyjne w Rzeszowie i w Częstochowie oraz spółka Stoczek Natura wdrożyły certyfikaty Bio, dzięki czemu w tym roku zaoferują na rynku linię produktów ekologicznych.

W tym roku rozbudowana zostanie też fabryka w Rzeszowie o nowe powierzchnie produkcyjno-magazynowe. Ponadto we wszystkich zakładach realizowany będzie program rozbudowy sekcji pakowania wyrobów gotowych, wdrażając nowe wzory opakowań – wygodne dla klienta i bezpieczne dla środowiska.

W 2016 r. zarząd będzie realizował politykę budowy marek, wprowadzania produktów B2B i Horeca oraz ekspansji w kraju i za granicą.

Joanna Hamdan 5627 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.