Wypieki z pudełka

Brak czasu i kulinarnych umiejętności nie stoi dziś na przeszkodzie, by zaskoczyć gości wykwintnym domowym wypiekiem.

Pieczenie ciast zarówno dla tradycjonalistek, jak i bardziej nowoczesnych kobiet ma bardzo emocjonalny wymiar. Dlatego tak ważne jest, by użyte produkty gwarantowały udany wypiek. Gospodynie nie wyobrażają sobie świątecznego stołu bez mazurków, serników i drożdżowych bab – mówi Małgorzata Adamowska-Branicka, product manager z firmy Dr. Oetker.
Monika Rożnowska, starszy kierownik marki Delecta w firmie Bakalland, informuje, że rynek mieszanek wart jest niewiele ponad 80 mln zł, przy czym 85 proc. obrotu generują ciasta klasyczne, a pozostałe 15 proc. – ciasta do mikrofali (za Nielsenem, MAT, grudzień 2015 – styczeń 2016). Według niej rynek ten od pewnego czasu pozostaje w niewielkiej tendencji spadkowej, przy zachowaniu stałej penetracji kategorii na poziomie ok. 20 proc.
 – Szansą na odwrócenie tendencji spadkowej rynku są innowacyjne produkty, które atrakcyjnym konceptem przyciągną uwagę konsumentów, zachęcą do zakupu i częstszego użycia – mówi Monika Rożnowska. Już teraz co piąty konsument z powodu braku czasu lub umiejętności chętnie korzysta z gotowych mieszanek ciast do samodzielnego wypieku. – W naszej ocenie ten trend się utrzyma, bo warunkuje go styl życia, natomiast coraz większe znaczenie będzie odgrywać naturalny skład i smak produktów – mówi Rożnowska. Konsumenci uważnie czytają etykiety, świadomie wybierają produkty o bezpiecznym składzie, bazujące na składnikach pochodzenia naturalnego, bez sztucznych dodatków, barwników, aromatów i konserwantów. Czysta etykieta („clean label”) staje się standardem potwierdzającym jakość produktu oraz wyrazem troski producenta o zdrowie i jakość życia konsumentów.
 
Przedświąteczna gorączka
– W okresie okołoświątecznym obserwujemy ponadtrzykrotny wzrost sprzedaży mieszanek ciast w porównaniu z pozostałymi miesiącami w roku – informuje przedstawicielka Bakallandu. Ten trend utrzymuje się od lat i podobny wynik firma zanotowała w ub.r. – Zakładamy, że w tym sezonie będzie podobnie, choć muszę przyznać, że kondycja rynku, a za tym idący potencjał sprzedażowy jest niższy niż w latach ubiegłych. To swoiste następstwo przybierającego na sile trendu pieczenia i gotowania od podstaw – wyjaśnia Rożnowska.
Tym większego znaczenia dla producentów nabierają rozmaite dodatki do pieczenia, z których najważniejsze są przyprawy. Jak podaje Bakalland, rynek przypraw do ciast wart jest 190 mln zł, jego kluczowym segmentem są zaś cukry smakowe z wiodącym produktem – cukrem wanilinowym, który odpowiada za blisko 85 proc. tej kategorii. Ponadto rynek przypraw do ciast obejmuje m.in.: aromaty, fiksy, proszek do pieczenia, fiksy do śmietany, sodę oczyszczoną, drożdże.
–  Drożdże instant Dr. Oetkera to nie tylko duże ułatwienie przygotowania wyrośniętych i udanych wypieków, lecz także oszczędność czasu. Warto zaznaczyć, że konsumenci są coraz bardziej otwarci na nasze produkty, takie jak: Żelatyna w listkach czy Laska wanilii Bourbon – mówi Małgorzata Adamowska-Branicka. Nieodłącznym elementem
przygotowywania wielkanocnych wypieków jest dekorowanie. – Dlatego warto zwiększyć powierzchnię ekspozycji, dzięki czemu Pisaki cukrowe, Margaretki, Lukry gotowe oraz kolorowe Perełki będą bardziej dostępne dla klienta – podkreśla Anna Romejko, menedżer ds. komunikacji w Dr. Oetker. W sezonie świątecznym panie domu chętnie sięgają po budynie – zwłaszcza śmietankowy i waniliowy, stosowane do serników i kremów, oraz galaretki. Gwarancja udanego i smacznego ciasta jest jednym z najważniejszych czynników zakupowych.
– Dlatego w okresie wielkanocnym konsumenci chętnie wybierają Babeczki Dr. Oetkera, dostępne w szerokim wachlarzu smaków, jak i ciasta bardziej dekoracyjne i eleganckie, takie jak: Kopiec Kreta, Sernik królewski, Ciasto i krem do Karpatki – wylicza Adamowska-Branicka. W lutym ruszyła silna kampania medialna wspierająca Drożdże instant i słodkie dekoracje Dr. Oetkera. W tym roku na standach Dr. Oetkera przeznaczonych dla sklepów znajdą się flagowe artykuły do pieczenia, ciasta oraz słodkie dekoracje. Natomiast w tubach umieszczone będą: Drożdże instant, Proszek do pieczenia, Cukier wanilinowy oraz Żelatyna. W marcu ruszy także intensywna kampania TV promująca ciasto Kopiec Kreta oraz babeczki o tej samej nazwie.
Od lat liderami przedświątecznej sprzedaży w portfolio marki Delecta są: ciasto Karpatka, Krówka, Krem karpatka oraz ciasta z linii Duża Blacha. Ofertę w ostatnim czasie wzbogaciły trzy mieszanki ciast – Ciasteczka zbożowe, Ciasto marchewkowe oraz Bananata. Tegoroczną nowością są: Cukier o smaku cytrynowym z dodatkiem skórki z cytryny, Przyprawa do sernika oraz Przyprawa do szarlotki. W ofercie marki Delecta wśród dodatków do wypieków są też polewy do ciast, kremy i linia naturalnych posypek do dekoracji ciast i deserów Decorada. Monika Rożnowska zapowiada silne wsparcie nowości w telewizji i internecie w marcu i kwietniu. – Jesteśmy bardzo ciekawi, jak nowy koncept marki zostanie przyjęty przez konsumentów – mówi.     
pw

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.