Carlsberg Polska: rynek lagerów z lekkim wartościowym spadkiem

Kategoria piwnych specjalności w ubiegłym roku urosła w ujęciu wartościowym o 15,3 proc. - podaje Beata Ptaszyńska-Jedynak, communications director w Carlsberg Polska.

Przedstawicielka firmy zastrzega jednak, że Nielsen, na którego się powołuje piwne specjalności definiuje bardzo szeroko. Zaliczają się do niego nie tylko piwa pszeniczne i niespastezyowane będące domeny rzemieślniczych browarów, ale także  piwa smakowe i radlery.

Z obliczeń własnych Carlsberga na podstawie Nielsen wynika, że segment piw niepasteryzowanych odnotował dynamikę wzrostu w 2015 r.  w porównaniu do 2014 r. pod względem ilościowym na poziomie 15 proc., zaś wartościowo o 11 proc. Typowe piwne specjalności (np. Kasztelan Specjały, specjalności piwne z Browaru Okocim), które choć stanowią wartościowo średnio ok. 2,5 – 3 proc. rozwijały się o 10 proc. rok do roku (2015 vs 2014) w ujęciu ilościowym i wartościowym.

– Typowe lagery są w stagnacji, odnotowując wzrost wolumenu sprzedaży o 0,1 proc, zaś spadek wartości o 0,8 proc. - mówi Beata Ptaszyńska-Jedynak, communications director w Carsberg Polska. 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.