Igor Jeliński z Mieszka: reorganizujemy całość portfela

Po sprzedaży przez Mieszko części biznesu odpowiedzialnej za produkcję ciastek, firma koncentruje się na dwóch markach: Mieszko i Zozole.

Na zdjęciu: Igor Jeliński, prezes ZPC Mieszko

W połowie 2015 r. Dr Gerard kupił od firmy Mieszko spółkę Artur, producenta ciastek i krakersów pod tą samą marką. Transakcja sprzedaży segmentu ciastek i krakersów była zgodna z nową strategią Grupy Mieszko, która zakłada koncentrację działań na podstawowych kategoriach jakimi są wyroby czekoladowe i słodycze typu karmelki, żelki czy krówki. 

- Odsprzedaż części asortymentu zawsze wpływa na całościowy ogląd finansowy firmy, dodatkowo potrzeba nieco czasu zanim nowa struktura portfela zostanie efektywnie wdrożona - przyznaje Igor Jeliński, prezes ZPC Mieszko. - Mogę zapewnić, że obecny asortyment firmy Mieszko jest mocny i stabilny, dzięki czemu pewnie się rozwijamy i z optymizmem patrzymy w przyszłość. Mieszko zmienia się nie tylko w aspekcie odsprzedaży udziałów firmy Artur, reorganizujemy całość naszego portfela, modyfikujemy produkty. Po pierwsze  stawiamy na jakość produktu, ale tez na  nową estetykę, a co za tym idzie – jesteśmy bliżej potrzeb konsumenta - mówi Igor Jeliński.

Zachowujemy stabilną pozycję w segmencie tradycyjnych bombonier - największy fragment rynku czekoladowych słodyczy. Umacniamy pozycję lidera w segmencie wiśni w likierze dzięki marce Cherissimo. Cieszy nas także fakt bycia największym polskim eksporterem produktów czekoladowych, docieramy do ponad 50 krajów z całego świata i ciągle mamy ambicję by sięgać jeszcze dalej - zapewnia prezes Jeliński.

Na rynku słodyczy nieczekoladowych mocną pozycję zdobyła Krówka Mleczna .- Tradycyjna Krówka Mleczna, o ulepszonej formule i opakowaniu opracowanym we współpracy z konsumentami bardzo szybko wspięła się na wysokie pozycje top listy cukierków miękkich - najlepiej rozwijającego się segmentu w kategorii cukierków nie czekoladowych i z powodzeniem konkuruje z produktami tradycyjnie obecnymi na rynku od wielu lat - przekonuje Igor Jeliński.

Z produktów dziecięcych prym w portfolio Mieszka wiedzie marka Zozole, które jednocześnie jest marką najsilniej obecną w internecie. Obecnie marka Zozole zgromadziła 56 tys. aktywnych fanów na Facebooku. Działania digitalowe prowadzone są także dla marki Mieszko. W tym roku aktywności te będą kontynuowane. 


 

 

Ilona Mrozowska 1895 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.