Jest już Lech Mojito

Kompania Piwowarska wprowadza na rynek nowość - Lech Ice Mojito. To drugi trunek tej z marki segmencie beermiksów w Polsce.

- Mojito to jeden z najbardziej znanych i lubianych smaków na świecie. Sięgają po niego równie chętnie kobiety i mężczyźni – jest dla nich symbolem egzotyki, słońca, plaży i gorącego lata. Dlatego właśnie w tym sezonie do mroźnego Lecha Premium dodaliśmy rześką w smaku lemoniadę o smaku mojito mówi Mateusz Banach z Kompanii Piwowarskiej. Jak zapewnia, w ilościowych testach konsumenckich aż 79 proc. badanych zadeklarowało chęć zakupu Lecha Ice Mojito, a 87 proc. z nich uznało, że dobrze orzeźwia.

Piwo jest lekkie (zawiera 2 proc. alkoholu). Na etapie wprowadzenia, na rynku dostępna prócz standardowych pojemności (butelki i puszki 500 ml) będzie również limitowana puszka 330 ml, gdyż małe i wygodne opakowanie ma ułatwić wypróbowanie nowego smaku.

W odróżnieniu od poprzednich lat, gdy segment mieszaniny piwa z lemoniadą miał porównując rok do roku miał solidne wzrosty (w 2014 r. urósł o 4, 5 proc.), w 2015 r. przyszła stagnacja. Do czego w niemałym stopniu przyczyniła się mokra i zimna ubiegłoroczna wiosna. Jeśli w tym roku aura dopisze kategoria ma szansę znów na znaczące wzrosty. Obecnie wartościowo ich udział nie przekracza 10 proc. w całym rynku piwa.

Rynkowym liderem tego segmentu pozostaje Warka Radler z portfolio Grupy Żywiec, który szczyci się, że sprzedaż tej marki w 2014 r. przewyższyła sprzedaż wszystkich pozostałych bieermiksów obecnych na rynku.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.