Szybki wzrost Carrefoura w Europie, ale nie w Polsce

W 2016 r. Carrefour przeznaczy na inwestycje 2,4 mld euro - głównie w modernizację sklepów i ekspansje.

W 2015 r. sprzedaż netto Carrefoura wyniosła 76,9 mld euro. Przychody netto ze sprzedaży wzrosły w minionym roku o 4,1 proc. przy stałych kursach walutowych oraz o 3,0 proc. organicznie. Wszystkie regiony odnotowały wzrost sprzedaży według bieżących kursów walutowych, w Europie - o 2,7 proc., a na rynkach wschodzących - o 3,8 proc. 

Jak tłumaczy Carrefour, poprawa wyników to zasługa przede wszystkim szybszego wzrostu w Europie, zwłaszcza w Hiszpanii i Włoszech. Wzrost sprzedaży odnotowały także wszystkie formaty sklepów Carrefour we Francji.

W Polsce sprzedaż Carrefoura w omawianym okresie wyniosła 1,678 mld euro (w 2014 r. - 1,679 mld euro), co oznacza niewielki spadek. Obecnie w naszym kraju sieć liczy 813 sklepów w tym: 84 hipermarkety, 153 supermarkety i 576 placówek convenience.

Jeżeli chodzi o inwestycje to w 2015 r. Carrefour przeznaczył na ten cel 2,4 mld euro - głównie w modernizację  sklepów oraz ekspansję. W omawianym okresie otwartych zostało 1123 sklepów z czego 850 w formacie convenience. W planach na ten rok Carrefour ma również przyspieszenie transformacji cyfrowej, a także rozwój usług e-commerce we wszystkich krajach, w których jest obecny. 

 

Joanna Hamdan 4916 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.