Henkel w Polsce z najlepszymi wynikami w historii

W 2015 r. polski oddział firmy osiągnął najwyższe w historii wyniki sprzedaży w wysokości prawie 2,2 mld zł. Szczególnie dobre wyniki zanotowały marki Persil, E, Silan, Clin i Bref.

Henkel w Polsce opiera się na trzech filarach: środków piorących i czystości - Laundry & Home Care, kosmetyków – Beauty Care oraz klejów i technologii klejących Adhesive Techlonogies.

W dziale Laundry & Home Care szczególnie dobre wyniki notowały: marki Persil i E w kategorii środków piorących, Silan w kategorii środków do zmiękczania tkanin, Clin w kategorii środków do mycia okien oraz Bref w  środkach do czyszczenia toalet. W tych kategoriach Henkel jest obecnie graczem nr 1. Do najważniejszych innowacji produktowych minionego roku w tej kategorii należy zaliczyć Persil Duo Caps oraz Silan Soft & Oils.

Sukcesy Henkla w kategorii środków piorących są ważne dla zakładu produkcji detergentów w Raciborzu. Dzięki rosnącemu popytowi w Polsce notuje on kolejne rekordy produkcji i jest dzisiaj drugim największym henklowskim zakładem produkcji detergentów proszkowych na świecie. W tej grupie raciborski zakład jest także czempionem zrównoważonych procesów produkcyjnych, zużywając najmniej energii i wody i wytwarzając najmniej odpadów na 1 tonę produkcji.

Dział Beauty Care położył natomiast nacisk na innowacje. Najważniejsze z nich dotyczyły marek do pielęgnacji i stylizacji włosów Syoss, Gliss Kur, Schauma oraz got2b. Sukcesy firma święciła także na rynku kosmetyków do salonów fryzjerskich, stąd 2015 r. dział Schwarzkopf Professional zakończył rekordowo wysokim wynikiem sprzedaży.

Ilona Mrozowska 2099 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.