Lindt & Sprüngli chce być nr 1 na rynku czekolady premium

Znakomite wyniki tego szwajcarskiego producenta czekolady skłoniły zarząd do ujawnienia planów koncernu na najbliższe lata.

W 2015 r. Grupa Lindt & Sprüngli wypracowała sprzedaż w wysokości 3,65 mld franków szwajcarskich, co oznacza 13,5-proc. wzrost w porównaniu do roku 2014 w walucie lokalnej. Sprzedaż organiczna zwiększyła się o 7,1 proc., czyli utrzymuje się na poziomie założonym w długoterminowej strategii (7-8 proc. rocznie). Szwajcarski producent czekolady wypracował też imponujący zysk netto - w 2015 r. wzrósł on o 11,2 proc., do 381 mln franków szwajcarskich.

- Naszym celem jest, aby do 2020 r. stać się wiodącym na świecie producentem najwyższej jakości czekolady - zapowiada Ernst Tanner, prezes i dyrektor generalny Lindt & Sprüngli Group. - Aby to osiągnąć planujemy otwierać od 20 do 30 nowych sklepów rocznie. W 2015 r. nawet przekroczyliśmy ten cen, rozszerzając naszą globalną sieć o kolejne 50 atrakcyjnych nowych sklepów. W samej Brazylii otworzyliśmy ich 16 - podkreśla Ernst Tanner.

Przyznaje jednocześnie, że firma zmaga się z trundą sytuacją na światowych rynkach. Rosną ceny kluczowych w produkcji czekolady surowców, podobnie jak kurs szwajcarskiej waluty. Szef Grupy jest jednak przekonany, że zarówno innowacje, jak i stałe inwestycje w markę Lindt oraz jasne pozycjonowanie produktów w segmencie premium pomogą przezwyciężyć obecne wyzwania i pozwolą na osiągnięcie założonych celów strategicznych.

Ilona Mrozowska 1832 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.