Największe marki: kampanie i promocje

Balcerzak i Spółka, Calsberg, Delecta, Dr Oetker, Fantasia, Felix, Kit Kat, Królewskie, Majonez Kielecki, Mąka Szymanowska, Nestle Fitness, Palma.

  • Firma Balcerzak i Spółka rozpoczęła działania reklamowe promujące swoje wędliny długodojrzewające i podsuszane. Kampania reklamowa wystartowała 1 marca. Wiosenne działania promocyjne mają na celu zaprezentowanie konsumentom walorów marki oraz jej produktów. Aktywności bazują na spotach 15-sekundowych emitowanych w stacjach ogólnopolskich (TVP, TVN) oraz tematycznych, a także w VoD Ipla. Kampania telewizyjna potrwa do 23 marca, internetowa zaś do końca miesiąca. Poprzednie działania reklamowe Balcerzak realizował za pomocą tego samego spotu na początku stycznia.
  • Mniej niż 100 dzieli nas od Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2016. Z tej okazji marka Carlsberg, oficjalny sponsor turnieju od 1988 roku, startuje z promocją „Poczuj się jak gwiazda futbolu”. W aktywacji, oprócz biletów na mecz półfinałowy na Stade de Lyon, przelotu i zakwaterowania, 10-ciu zwycięzców będzie mogło zagrać na tej samej murawie stadionu w Lyon, co największe gwiazdy europejskich reprezentacji pod okiem legend piłki nożnej. Ponadto w marcu, kibice będą mogli znaleźć na półkach sklepowych przygotowane specjalnie na turniej opakowania z grafiką nawiązującą do UEFA EURO 2016. Promocja „Poczuj się jak gwiazda futbolu” będzie komunikowana w mediach społecznościowych i na platformie www.konkurs.sport.pl. 
  • Delecta, marka z portfolio Bakalland, wystartowała z nową kampanią zmieniającą wizerunek i promującą produkty marki w nowej odsłonie. Do sieci trafił nowy spot promujący wartości bliskie marce (m.in. rodzinna bliskość). Tym razem bohaterami spotu są dzieci, które pieką muffiny na przybycie mamy. Koncept kreatywny opiera się na idei realizacji przepisu kulinarnego, w którym pojawiają się hasła dotyczące ciepła i troski o ukochaną osobę. W tej wersji spotu w centrum zainteresowania znajduje się linia Dekorada.
  • "Wiosną kopce na stołach rosną” to hasło kampanii reklamowej promującej Ciasto i Babeczki Kopiec Kreta Dr. Oetkera. Wraz z początkiem marca ruszyła silna kampania telewizyjna promująca ciasta z portfolio Dr. Oetkera. Spot zakłada emisje 10-sekundowej reklamy w największych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, tj. TVP1, TVP2, TVN, Polsat oraz stacjach tematycznych w czasie największej oglądalności. Wraz z kampanią telewizyjną Dr. Oetker proponuje na swojej stronie serwis z inspiracjami na ciasta i babeczki z wykorzystaniem Kopca Kreta.
  • Startują wspólne działania marki z portfolio Danone - Fantasia i Ani Kruk - marki biżuterii. Na potrzeby projektu projektantka stworzyła opakowania dwóch nowych wariantów smakowych Fantasii, a w salonach z biżuterią będzie dostępna specjalna linia biżuterii inspirowana komunikacją marki Danone Ania Kruk Inspired by Fantasia. Kolekcję tworzą dwa zestawy biżuterii - z białego i żółtego złota - oraz bransoletki z białego i czarnego złota. Jogurty deserowe będą dostępne w wersji Black i White - biała Fantasia to jogurt z dodatkiem kuleczek o smaku kokosowym, czarna - o smaku kakaowym. Kampania wspierająca wspólne działanie marek rusza 7 marca. Komunikaty na billboardach w największych miastach w Polsce pojawiły się przedwczoraj. Elementem kampanii będzie konkurs, w którym nagrodami są zestawy biżuterii z kolekcji Ania Kruk inspired by Fantasia. Kampanię uzupełnią aktywności marketingowe w sklepach, w tym zintensyfikowane promocje produktu oraz lokowanie materiałów POS. Działania PR obejmą prasę oraz media elektroniczne.
  • Felix, marka orzeszków i przekąsek z portfolio Intersnack Poland, startuje z nowymi działaniami promocyjnymi dla marki. Na rynek trafia nowa książka Henryka Sawki, rysownika i ilustratora, autora rysunków satyrycznych. "Limeryki do schrupania" to zbiór wierszy ilustrowanych rysunkami Sawki. Będą dostępne w wybranych salonach Empik w całej Polsce. Autorami opublikowanych wierszyków są  konsumenci, którzy wzięli udział w konkursie organizowanym przez markę. Spośród blisko tysiąca nadesłanych prac jury wyłoniło 25 najlepszych limeryków, które zostały wydane w formie książki. Wprowadzenie tytułu do Empików jest wspierane działaniami w social mediach, w poniedziałek, 14 marca, odbędzie się również spotkanie w warszawskim Empiku w CH Arkadia z udziałem autora rysunków. 
  • Kit Kat, marka batonów z portfolio Nestle podpisująca się claimem "Czas na przerwę, czas na Kit Kat”, promuje zwyczaj robienia sobie przerw w nowej kampanii prowadzonej w internecie. Specjalnie dopasowane formaty i kreacje reklamowe pojawiają się w charakterystycznych dla przerwy kontekstach, np. w czasie pauzowania programów oglądanych w serwisach VoD, w Facebooku oraz telefonach komórkowych w godzinach pracy czy szkoły i po wysłaniu maili w serwisach pocztowych, czyli właśnie wtedy, kiedy internauci naturalnie znajdują się w sytuacji przerwy. Kampania skierowana jest do młodych dorosłych. Kampania digital uzupełnia rozpoczętą wcześniej promocję marki w telewizji.
  • Ruszyła aktywacja marki Królewskie, w której główną rolę grają dzielnice miasta i ich indywidualny charakter. Królewskie wspólnie z mieszkańcami tworzy nieoficjalną mapę Warszawy widzianej oczami jej mieszkańców. Na stronie internetowej pod adresem www.mojawawa.krolewskie.pl ruszył konkurs, w którym warszawiacy zgłaszają swoje wyjątkowe, często sekretne miejsca Warszawy. Konkurs rozpoczął się 1 marca 2016 r. i potrwa 9 tygodni. Główną nagrodą jest lot widokowy nad Warszawą. Kreacje są poświęcone poszczególnym dzielnicom i ich symbolom, łącznie zostało wykorzystanych 18 ich wersji.
  • Wiosenna kampania Majonezu Kieleckiego ruszyła w telewizji wraz z początkiem marca. Działania bazują na 15-sekundowych spotach reklamowych emitowanych w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych (TVP i TVN) oraz kanałach tematycznych. Materiały reklamowe utrzymane w świątecznej stylistyce podkreślają wysoką jakość produktu oraz jego rolę, nie tylko jako dodatku do dań wielkanocnych, ale także codziennych. Kampania potrwa do 25 marca.
  • Wystartował kolejny etap kampanii produktowej Mąki Szymanowskiej. Telewizyjna kampania produktowa Mąki Szymanowskiej to część działań wizerunkowych realizowanych obecnie przez markę oraz kontynuacja jesiennej promocji produktu w prasie i TV. Ważnym etapem aktywności jest loteria z nagrodami o wartości ponad 100 tys. zł. Do wygrania są trzy nagrody główne po 20 tys. zł na remont kuchni oraz 5 urządzeń wielofunkcyjnych Thermomix. Ponadto codziennie konsumenci mają szansę na zdobycie jednej z 95 maszyn do wypieku chleba. Mechanizm promocji jest prosty. Konsument wysyła unikalny kod z wnętrza opakowania Mąki Szymanowskiej smsem lub za pośrednictwem strony: www.makaszymanowska.pl. Każdy kod bierze udział w trzech losowaniach, daje zatem szansę na zdobycie kilku nagród. Loteria trwa do 25 marca.
  • Nestle Fitness, marka płatków z portfolio Cereal Partners Poland Toruń-Pacific, startuje z ogólnopolską loterią, która potrwa do 17 kwietnia br. Jej celem jest zachęcenie konsumentów do aktywności fizycznej. Działania realizowane są pod hasłem "Żyj pozytywnie". Organizację loterii "Nestlé Fitness Simple Steps 2016” powierzono agencji Unique One w wyniku wygranego konkursu ofert. Loteria rozpoczęła się 1 marca i zakończy się 17 kwietnia. Agencja Unique One odpowiedzialna jest za stronę organizacyjną loterii, obsługę, a także za przygotowanie adaptacji: KV oraz materiałów POS. Loteria ma charakter typu instant-win, czyli grający od razu dowiaduje się, czy wygrał. Aby wziąć udział w loterii, należy kupić promocyjne opakowanie płatków, w którym umieszczony jest kod, nadrukowany wewnątrz opakowania. Następnie należy wpisać swój kod na stronie internetowej, by sprawdzić, czy się wygrało. Nagrodami w loterii  są opaski monitorujące aktywność Runtastic. Loteria ma charakter ogólnopolski i wspierana jest kampanią reklamową wykorzystującą m.in. działania w TV, w Facebooku i Instagramie.
  • Palma, margaryna z portfolio firmy Bielmar, startuje z przedświąteczną kampanią podkreślającą łączenie tradycji i nowoczesności. Pod hasłem "Chwalmy się tradycją” w marcu ruszyła świąteczna kampania margaryny Palma w złotym opakowaniu, w której marka pokazuje tradycję spędzania świat wielkanocnych  oraz nawiązuje do polskiej gościnności. Intensywna kampania prowadzona jest równolegle w telewizji, prasie, internecie oraz w mediach społecznościowych.Reklama telewizyjna jest kontynuacją historii obcokrajowca Iana, który zachwycony świętami Bożego Narodzenia spędzonymi w polskiej rodzinie, postanowił ponownie do nich zawitać, tym razem na święta wielkanocne. Spot w wersji 15-sekundowej będzie emitowany w największych stacjach głównych i stacjach tematycznych. Szeroka komunikacja zaplanowana jest również w 14 tytułach prasy z segmentu kobiecego, poradników i kulinariów. Palma w złotym opakowaniu pojawi się także w serwisach vod.pl i player.pl oraz na billboardach w całej Polsce. Na potrzeby aktywizacji fanów w mediach społecznościowych powstał hashtag #pysznatradycja, pod którym marka gromadzi społeczność poszukującą połączenia tradycyjnych smaków z nowoczesnym stylem. Na portalu wypiekiudane.pl i w profilu Facebook "A co na deser?” przygotowany są również konkurs konsumencki. Działania promocyjne będą również widoczne w punktach sprzedaży.

Joanna Hamdan 5148 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.