Bać Pol dementuje plotki o sprzedaży

- Konkurenci poprzez czarny PR chcą nadszarpnąć wizerunek podważając długofalową przewidywalność i stabilność naszej firmy w relacjach z kluczowymi klientami - tak Leszek Bać, prezes spółki Bać Pol, komentuje doniesienia z rynku o rzekomych zmianach w akcjonariacie dystrybutora.

Pojawiły się one po ogłoszeniu wyników finansowych za 2015 r. Niższy niż się spodziewano wynik zanotowała część dystrybucyjna, co wywołało falę spekulacji. Leszek Bać gorsze rezultaty tłumaczy optymalizacją sieci dystrybucyjnej w tym czasie.

- Proces ten został bardzo precyzyjnie zaplanowany i oczywiście wpłynął na obniżenie wyniku finansowego – tłumaczy. - Był jednak konieczny, gdyż rynek wymusza ciągłą pracę nad kosztem dotarcia do klienta i jakością serwisu - podkreśla.

Prezes podaje, że dzisiaj Bać Pol ma 23 oddziały, firma sukcesywnie obniża koszty i polepsza warunki kluczowym klientom, i w konsekwencji notuje wzrost obrotów z nimi.

Dla przeciwwagi Leszek Bać dodaje, że część detaliczna zrealizowała swoje cele rozwojowe i finansowe. - Plan na 2015 r. był dużym wyzwaniem. Grupa kapitałowa jest bowiem w trakcie optymalizacji swoich operacji detalicznych na terenie województwa podkarpackiego – wyjaśnia.

W planach na ten rok są dalsze „konsekwentne działania na wielu polach”. Spółka uczestniczy w procesach integracyjnych poprzez projekt GH PL Plus. Buduje w ten sposób portfolio marek własnych, negocjuje oraz wspólnie importuje produkty z Europy.

Stawia też na rozwój franczyzowych supermarketów sieci Spar (w tym roku chce ich otworzyć 50) oraz sieci mniejszych sklepów Słoneczko. - Pracujemy też nad ofertą logistyczno-zakupową dla niezależnych detalistów, tworząc unikalne, efektywne kosztowo i atrakcyjne finansowo rozwiązania handlowe dla polskich niezależnych lokalnych supermarketów – ujawnia Bać.

Pogłoski nt. zmian w akcjonariacie Bać Polu komentuje krótko: - Konkurenci, nie radząc sobie z jakością oferty i serwisu firmy, poprzez „czarny” PR chcą nadszarpnąć wizerunek podważając długofalową przewidywalność i stabilność naszej firmy w relacjach z kluczowymi klientami - uważa.

 

Katarzyna Pierzchała 1439 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.