Ranking HANDLU: TOP 30 największych sieci

Wzrosty, spadki i debiuty - tak wielkich zmian już dawno nie było w zestawieniu największych sieci franczyzowych, ajencyjnych i partnerskich w Polsce. Ranking za 2015 r. opracowała - jak co roku - redakcja miesięcznika "Handel".

Większość sieci zwiększyła w ub.r. liczbę sklepów w swoim portfolio. Niezmiennie numerem 1 jest Abc. Tempo jej rozwoju trochę wyhamowało, choć nadal jest imponujące. W ciągu ostatnich 12 miesięcy w jej struktury wstąpiło 688 placówek, dzięki czemu na koniec grudnia 2015 r. sieć liczyła już ponad 7,6 tys. sklepów.

Drugie miejsce w rankingu udało się obronić Żabce, w której widać przyrost, ale już zdecydowanie mniejszy niż chociażby dwa lata temu. W 2014 r. do tej sieci ajencyjnej przystąpiło ponad 500 sklepów, a w ub.r. już „tylko” 178.

Skutecznie pnie się w górę i coraz mocniej zagraża pozycji Żabki Polska Sieć Handlowa „Nasz Sklep” należąca do Grupy Kapitałowej Specjał. W 2015 r. uruchomiła pod swoim szyldem blisko 450 sklepów, dzięki czemu zepchnęła z podium Lewiatana.

W rankingu pojawiło się aż pięciu debiutantów. Najmocniejsze wejście ma powstała na początku ub.r. grupa zakupowa Kropla. W ciągu roku przystąpiło do niej 215 sklepów, założyciele grupy planują zamknąć br. okrągłą liczbą 350 sklepów.

Kolejni nowicjusze to Nasz Polski Detal, operator dwóch sieci Pokusa i Delfinek, Polska Grupa Zakupowa Kupiec oraz wywodząca się z Warszawy Gildia, której tylko w drugiej połowie roku przybyło aż 50 sklepów. Ostatni debiutant, zamykający zestawienie, to kaliska Polska Sieć Handlowa Sami Swoi.

Więcej w marcowym wydaniu miesięcznika „Handel”.

Katarzyna Pierzchała 1501 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.