Beiersdorf bardziej odporny

W 2015 r. sprzedaż Beiersdorf AG (Nivea) wzrosła o 6,4 proc. - do prawie 6,7 mld euro. Kanał konsumencki wypracował wzrost rzędu 3,6 proc., a marża EBIT urosła do 14,4 proc. (z 13,7 proc. w roku 2014).

- 2015 był udany dla firmy Beiersdorf AG. Zwiększył się nasz udział we właściwych rynkach oraz udało się jeszcze bardziej poprawić konkurencyjność i efektywność - ocenia Stefan F. Heidenreich, CEO Beiersdorf AG. - Wyniki w 2015 r. jasno pokazują, że Beiersdorf stał się bardziej odporny i że dalej podążamy drogą zrównoważonego i rentownego rozwoju, nawet przy trudnych warunkach ekonomicznych – uważa Stefan F. Heidenreich. 

Beiersdorf AG w 2015 r. wzmocnił pozycję na rynku europejskim, osiągając wzrost sprzedaży w wysokości 1,3 proc.
W Europie Zachodniej sprzedaż nieznacznie spadła (o 0,3 proc.) w porównaniu z wynikiem z 2014 r. W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła o 7,9 proc., głównie dzięki dobrym wynikom w Rosji.

Portfolio Beiersdorf AG obejmuje takie marki, jak: Eucerin, La Prairie, Labello i Hansaplast/Elastoplast, jednak to Nivea jest flagową w ofercie marką. W 2015 r. Nivea zwiększyła sprzedaż o 4,5 proc., jest również nr 1 wśród produktów do pielęgnacji skóry (Beiersdorf AG za Euromonitor International Limited; Nivea wg nazw marek o zasięgu światowym w kategoriach pielęgnacja ciała, pielęgnacja twarzy oraz pielęgnacja dłoni; zgodnie z wartością sprzedaży detalicznej, 2014 r.). 

Ilona Mrozowska 2019 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.