Ogród w Metro Cash & Carry

W jednym ze sklepów Metro w berlińskiej dzielnicy Friedrichshain bezpośrednio na miejscu rosną różnego rodzaju zioła i warzywa.

Bazylia i inne zioła oraz warzywa rosną na cienkiej warstwie, bogatej w składniki odżywcze. Ten rodzaj uprawy, który jest określany jako hydroponika, pozwala otrzymać najświeższe towary bez użycia pestycydów.

Uprawa odbywa się w sposób pionowy co pozwala zaoszczędzić miejsce w sklepie. Produkty zbierane są w fazie wzrostu, na krótko przed ich spożyciem, dzięki temu klienci otrzymują najświeższy z możliwych produkt.

Frank Niemann, kierownik sklepu w Berlinie twierdzi, że pilotażowy projekt już jest sukcesem. - Szczególnie nasi klienci z sektora gastronomicznego są nim zachwyceni - dodaje.

Ogród-szklarnia opracowany został przez berlińską firmę Infarm.

Joanna Hamdan 5312 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.