Lotte Wedel: Rośnie sprzedaż gorzkiej czekolady

Z danych udostępnionych przez Lotte Wedel wynika, że w 2015 r. Polacy skonsumowali ok. 160 tys. ton produktów czekoladowych i przeznaczyli na ten cel 5,4 mld zł.

W 2015 r. ich konsumpcja spadła o 3,2 proc., a sprzedaż wartościowa nieznacznie wzrosła – o 0,6 proc. (Lotte Wedel za Nielsenem, kategoria produktów czekoladowych paczkowanych, cała Polska, styczeń-grudzień 2015, sprzedaż wartościowa oraz wolumenowa). Zdaniem Macieja Hermana, dyr. sprzedaży i marketingu w Lotte Wedel konsumenci coraz częściej poszukują produktów z segmentu premium, co poniekąd tłumaczy, dlaczego rynek czekolady broni się przed spadkami w ujęciu wartościowym.

- W ostatnich latach na krajowym rynku obserwujemy także trend rosnącej popularności czekolady gorzkiej, zarówno w formie pełnej, jak i nadziewanej. Pomimo tego, że na razie rynek ten jest mniejszy od czekolady mlecznej, bardzo dynamicznie się rozwija – informuje Maciej Herman. Dzieje się tak dlatego, że czekolada gorzka jest postrzegana jako zdrowsza, co ze względu na idący z Zachodu trend prozdrowotny, ma dla tej części spożywczego rynku kluczowe znacznie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.