Eurocash ze wzrostem przychodów

W IV kwartale 2015 r. przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 5,04 mld zł i były o ponad 13 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2014 r. Natomiast w całym ubiegłym roku skonsolidowana sprzedaż wzrosła o 20 proc., do 20,32 mld zł.

Zysk brutto na sprzedaży wypracowany przez Grupę Eurocash w omawianym okresie wyniósł ponad 553 mln zł (wzrost o 9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r.), a w całym ubiegłym roku przekroczył 2 mld zł, co stanowi wzrost o 11 proc. r/r.

Według Eurocash dynamiczny wzrost sprzedaży to m.in. efekt przejęcia spółki Service FMCG (wyodrębnionej z Kolportera) oraz Inmedio w 2014 r., a także poprawy sprzedaży w innych kluczowych formatach oraz dalszej ekspansji organicznej.

W IV kwartale 2015 r. Eurocash uruchomił 10 nowych lokalizacji Cash&Carry, a w całym ubiegłym roku liczba placówek tego formatu wzrosła o 19 (do 187 na koniec 2015 r.).

W 2015 roku Eurocash mocno angażował się także w działania wspierające konkurencyjność klientów Grupy – głównie małych i średnich niezależnych sklepów detalicznych.

– Z powodzeniem rozwijaliśmy m.in. koncepcję Faktoria Win.  W 2015 r. zorganizowaliśmy również ogólnopolską akcję promocyjną Megaturniej, która objęła niemal 10 tysięcy niezależnych sklepów, a jej elementem był turniej telewizyjny Mistrz Zakupów. Wierzymy w przyszłość handlu tradycyjnego w Polsce i dalej zamierzamy w niego inwestować – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocashu.

Joanna Hamdan 4912 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.