Bakalland: Kategoria ciast w proszku nieznacznie spada

Warta jest niewiele ponad 80 mln zł, przy czym 85 proc. obrotu generują ciasta klasyczne, a pozostałe 15 proc. ciasta do mikrofali - informuje Monika Rożnowska, starszy kierownik marki Delecta w firmie Bakalland.

Według Moniki Rożnowskiej, kategoria mieszanek do ciast w torebce od pewnego czasu pozostaje w niewielkiej tendencji spadkowej, przy zachowaniu stałej penetracji kategorii na poziomie ok. 20 proc. To nie aż tak wiele, ale zrozumiałe, gdyż użytkownicy tego typu produktów sięgają po nie 1-2 razy w miesiącu. - Szansą na odwrócenie tendencji są innowacyjne produkty, które atrakcyjnym konceptem przyciągną uwagę konsumentów i zachęcą do zakupu i również częstszego użycia – mówi Monika Rożnowska.

Już teraz co piąty konsument z powodu braku czasu lub umiejętności, chętnie korzysta z gotowych mieszanek ciast do samodzielnego wypieku.  - W naszej ocenie ten trend się utrzyma, bo warunkuje go styl życia, natomiast coraz większe znaczenie będzie odgrywać naturalny skład i smak produktów – mówi Rożnowska.

W okresie okołoświątecznym producent obserwuje ponad trzykrotny wzrost sprzedaży mieszanek ciast w porównaniu do pozostałych miesięcy w roku.  – Ten trend utrzymuje się od lat. Zakładamy, że w bieżącym sezonie będzie podobnie, choć muszę przyznać, że kondycja rynku, a za tym idący potencjał sprzedażowy, jest niższy niż w latach ubiegłych. Jest to swoistym następstwem przybierającego na sile trendu pieczenia i gotowania od podstaw – wyjaśnia Monika Rożnowska.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.