McCormick Polska: Rynek przypraw ostro w górę

Rynek przypraw w Polsce wart jest 852 mln zł, a wartość ta rośnie rok do roku o 10 proc.- informuje Iwona German, head of marketing w firmie McCormick Polska powołując się na dane Nielsena.

Przyprawy zaliczane są do najszybciej rosnących kategorii FMCG. Z danych udstępnionych przez McCormick Polska wynika, że w 5 lat CARG, czyli skumulowany wskaźnik rocznego wzrostu wyniósł 8,3 proc. (wartościowo i wolumenowo).

Aktualny podział produktów na rynku różni się znacznie od przyjmowanego przez lata. Tradycyjne kategorie takie jak: zioła i przyprawy oraz mieszanki, wraz z pojawieniem się innowacyjnych produktów zamienione zostały na: podstawowe składniki do gotowania, czyli produkty do codziennego użytku (np. pieprz, sól i zioła) oraz produkty specyficzne (przyprawy korzenne).

Osobnym segmentem stały się tzw. „rozwiązania kulinarne”, wśród których wyróżnia się: przyprawy uwzględniające składnik bazowy dania, np. przyprawa do kurczaka i mieszanki - tzw. „przepis na” - służące do przygotowania konkretnego dnia, np. mieszanka do spaghetti bolognese

- Wyraźnie widać, że aktualna segmentacja odzwierciedla sposób zastosowania produktów – zauważa Iwona German, head of marketing w firmie McCormick Polska. 

Według niej do wzrostu kategorii w znacznym stopniu przyczyniły się nowe trendy żywieniowe, takie jak wegetarianizm, weganizm czy dieta bezglutenowa. W związku z ich stale rosnąca popularnością, w sklepach pojawiają się półki dedykowane tego typu produktom. Wraz ze zmieniającymi się oczekiwaniami konsumentów w kontekście naturalnych sposobów wydobywania i nadawania smaku i aromatu, znacznie wzrosło zainteresowanie korzystaniem z ziół i przypraw, jako zamienników dla soli, cukru lub tłuszczu.

Tendencja ta jest widoczna w liczbach - według segmentacji konsumentów McCormick największe grupy stanowią ci, którzy są zainteresowani zdrowym gotowaniem i zwracają szczególną uwagę na to, co kupują i jedzą. - W związku z przesunięciem w kierunku „zdrowszych” ziół i przypraw, w ostatnich 4 latach kurczą się kategorie przypraw uniwersalnych i fiksów – twierdzi Iwana German.

 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.