Unilever z rekordowym udziałem w rynku margaryny

Margaryny Unilevera zbudowały najwyższy łączny udział rynkowy w historii i osiągnęły wynik 40 proc. w ujęciu wartościowym - poinformowała Anna Koza, brand manager Flora i Flora Pro Activ z firmy Unilever powołując się na dane Nilesena (MAT, październik-listopad 2015).

Rynek produktów tłuszczowych w Polsce wart jest około 4 mld zł,  z czego na segment margaryn i miksów przypada prawie połowę tej sumy.

-  Nowością w 2015 r. były produkty z dodatkiem masła, np. Rama z masłem i Delma Premium z masłem, aczkolwiek wciąż największy sprzedawany wolumen stanowią w portfolio Unilever Delma oraz Rama – mówi Anna Koza. Przypomina, że niezmiennie od lat, niezaprzeczalnym liderem w kategorii kostek do pieczenia jest Kasia. Natomiast najdynamiczniej rozwijającym się segmentem, a równocześnie niepodatnym na wzmożoną promocyjność masła, jest segment margaryn funkcjonalnych, w tym obniżająca poziom cholesterolu we krwi – Flora Pro.Activ. 

- Według naszych obserwacji konsument preferuje produkty pochodzenia roślinnego zapakowane w prostokątnych tubach, ewentualnie kwadratowych. Bardzo rzadko wybiera natomiast te w okrągłych pojemnikach. Tłuszcz do pieczenia powinien mieć kształt kostki zawiniętej w „sreberko”. Po duże formaty 400 g i więcej, konsumenci udają się do supermarketów i hipermarketów. W sklepach tradycyjnych kupują mniejsze formaty – analizuje Anna Koza.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.