Tarsmak: Drastyczny spadek sprzedaży majonezu w hipermarketach

W ostatnim czasie obserwujemy kilkunastoprocentowe spadki sprzedaży w kanale hipermarketów, które tracą na rzecz supermarketów - mówi o rynku majonezu i sosów zimnych Wiesław Sarad, dyrektor handlowy firmy Tarsmak.

Jego zdaniem rynek majonezu w Polsce wciąż wykazuje tendencje wzrostowe w ujęciu wartościowym, ale widoczne jest jego wyraźne spowolnienie.

- Liderzy rynku w tej kategorii utrzymują swoje udziały. Intensywne działania marketingowe i regularne promocje powodują nieznaczne przesunięcia, kosztem produktów marki własnej i producentów lokalnych. Zauważalny staje się wzrost zainteresowania majonezami z półki premium oraz produktami o walorach zdrowotnych. Pojawiają się również majonezy smakowe, a ich grono konsumentów rośnie – mówi Wiesław Sarad, dyrektor handlowy firmy Tarsmak. Według niego w perspektywie najbliższych lat rynek majonezu będzie utrzymywał niewielkie trendy zwyżkowe, z jednoczesnymi, małymi zmianami udziałów wśród uczestników rynku w tej kategorii.

- Dla nas, producentów majonezu, duże możliwości stwarzają rynki eksportowe. W ostatnim czasie skutecznie udało nam się zaistnieć z  tym właśnie produktem na rynku rumuńskim, węgierskim, niemieckim a nawet w Stanach Zjednoczonych. Dbając o rynek krajowy czynimy jednocześnie starania o pozyskanie nowych kontrahentów za granicą, co przynosi ostatnio bardzo pozytywne efekty – mówi Wiesław Sarad.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.