Lotte Wedel: Kategoria produktów czekoladowych od 3 lat spada

W 2015 r. konsumpcja słodyczy czekoladowych w Polsce spadła o 3,2 proc., a sprzedaż wartościowa nieznacznie wzrosła - o 0,6 proc. - poinformował Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu w Lotte Wedel, powołując się na dane Nielsena.

W minionym roku Polacy skonsumowali ok. 160 tys. ton produktów czekoladowych i przeznaczyli na ten cel 5,4 mld zł. - Rodzimy rynek dóbr szybko zbywalnych i detaliczny od kilku lat jest dość stabilny i przejawia cechy rynku dojrzałego. Oznacza to, że większość branż nie notuje już dynamicznych wzrostów jak 10 czy 20 lat temu, tylko są one minimalne. Zdarza się także, że niektóre z nich wykazują tendencję spadkową – od 3 lat jedną z takich spadających kategorii jest kategoria produktów czekoladowych – przyznaje Maciej Herman, dyrektor sprzedaży i marketingu w Lotte Wedel, powołując się na dane Nielsena.

Wskazuje, że od kilku lat rośnie segment czekolady gorzkiej, zarówno w formie pełnej jak i nadziewanej. - Czekolada gorzka jest postrzegana jako zdrowsza, między innymi dlatego że zawiera więcej kakao i stosunkowo dużo magnezu. Widoczny jest również trend związany z poszukiwaniem przez konsumentów produktów z segmentu premium – dodaje Maciej Herman. 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.