Makro: niższa sprzedaż

Pierwszy kwartał 2015/2016 roku finansowego zakończył się spadkiem sprzedaży Metro Cash & Carry.

O 2 proc., do 8,04 mld euro, spadły przychody Metro Cash & Carry w stosunku do I kwartału 2014/2015. Liczone w walutach lokalnych wzrosły o 0,4 proc. Po raz pierwszy Metro podaje wyniki po zmianie struktury organizacyjnej. Spółka podzieliła biznes na segmenty obejmujące poszczególne kraje. Obok Polski znalazły się: Mołdawia, Ukraina oraz Rumunia.W I kwartale segment ten miał 10-proc. udział w obrotach Metro Cash & Carry.

Jak podała Grupa Metro w komunikacie, w tym segmencie sprzedaż like for like wzrosła o 3,4 proc. W Polsce sprzedaż spadła, co zostało "zrekompensowane pozytywnym trendem" w Rumunii i na Ukrainie. Natomiast licząc w lokalnych walutach sprzedaż zwiększyła się o również 3,4 proc., z kolei spadła o 2,1 proc. ze względu na różnice kursów.

W Polsce działa 41 hal Makro Cash & Carry, natomiast na Ukrainie do Metro Cash & Carry należą 32 hale, w Rumunii 31, a w Mołdawii 3.

 

 

 

 

 

Barbara Mikusińska 623 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.