Leroy Merlin chce zwiększyć wartość koszyka

Sieć sklepów Leroy Merlin wzbogaciła swój portal e-commerce o system rekomendacji QuarticON, który w czasie rzeczywistym dopasowuje promowane produkty do indywidualnych zachowań użytkowników i zwiększa sprzedaż.

System QuarticON gromadzi dane o zachowaniach użytkowników odwiedzających leroymerlin.pl, ich zainteresowaniach i dotychczasowych zakupach, a następnie w wybranych sekcjach portalu wyświetla dopasowane propozycje produktów. W efekcie algorytmy QuarticON zwiększają zarówno liczbę osób dokonujących transakcji, jak i wartość koszyka (średnio o 8,6-proc.).

– System rekomendacji pełni funkcję podobną do sprzedawcy doradzającego klientom Leroy Merlin w sklepach stacjonarnych – mówi Przemysław Mańkowski, CEO QuarticON. – Takie rozwiązanie ma dużą wartość dla konsumentów, szczególnie że oferta sklepu liczy ponad 60 tys. produktów.

Z narzędzi QuarticON korzysta już kilkaset firm, w tym Tchibo, Tesco, Intersport, Komputronik i Praktiker.

QuarticON ma biura w Warszawie, Londynie, San Francisco i Szanghaju.

Aktualizacja ze stycznia 2017 r.: Jak poinformował PAP, opracowany przez polską firmę system rekomendacji QuarticON, który gromadzi i przetwarza dane o zachowaniach użytkowników odwiedzających strony sklepów internetowych zdobywa kolejne europejskie rynki. W 2016 r. narzędzie to wygenerowało ponad 100 mln zł sprzedaży.

Z danych firmy QuarticON wynika, że klienci korzystający z silnika rekomendacji odnotowują średnio 15-proc. wzrost sprzedaży oraz zwiększają średnio o 220 proc. czas sesji na swoich stronach. Odnotowują także ponad dwukrotne zmniejszenie współczynnika odrzuceń dla użytkowników korzystających z rekomendacji.

Obok Leroy Marlin z polskich firm z systemu tego korzystają również m.in.: TopSecret, 4F i ZgodaFC.

Ilona Mrozowska 1832 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.