Piotr i Paweł: W 2015 r. ekspansja sieci najbardziej dynamiczna w 25-letniej historii

W 2015 r. przychody supermarketów Piotr i Paweł wyniosły 2,1 mld zł, co oznacza 4,4-proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego.

Według przedstawicieli sieci, ekspansja Piotra i Pawła w 2015 r. była najbardziej dynamiczna w 25-letniej historii sieci - udało się uruchomić aż 19 nowych placówek.

Supermarkety umocniły swoją pozycję w strategicznych dla nich aglomeracjach: warszawskiej, trójmiejskiej, poznańskiej i łódzkiej. Prawie 7-proc. dynamika obrotu ostatniego kwartału, mimo rosnącej w tym okresie deflacji cen żywności, pozwoliła osiągnąć przychody w wysokości 2,1 mld zł, co oznacza 4,4-proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego.

W ostatnich miesiącach 2015 r. ruszył pilotaż nowego konceptu sklepu Piotr i Paweł Market. Testowany format dedykowany jest franczyzobiorcom mającym lokale o mniejszej powierzchni niż standardowe supermarkety Piotr i Paweł.

Od ub.r. kierownicy sklepów, zainteresowani prowadzeniem własnego biznesu, biorą też udział w programie rozwojowym „Mój sklep”. Rozbudowany system szkoleń oraz wsparcie finansowe ma umożliwić menadżerom Piotra i Pawła stać się niezależnymi właścicielami prowadzonych supermarketów.

Obecnie sieć Piotr i Paweł liczy 134 sklepy.

W 2016 r. sieć planuje wzmocnić pozycję rynkową uruchamiając ok. 20 placówek (własnych i franczyzowych). Piotr i Paweł planuje także nadal rozwijać ofertę produktów świeżych, funkcjonalnych, asortymentu bio oraz zdrowych dań gotowych. Planowane są również udogodnienia technologiczne, które mają na celu ułatwianie zakupów w sklepach stacjonarnych oraz w sieci.

Joanna Hamdan 4916 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.