Protest na billboardach

Na tysiącach plakatów i billboardów Lewiatan protestuje przeciwko proponowanym regulacjom ustawy podatku od sklepów .

Franczyzobiorcy Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan protestują przeciwko projektowi ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej. Kupcy alarmują, że nowy podatek najmocniej uderzy w polskich małych i średnich przedsiębiorców oraz doprowadzi do upadku sieci franczyzowych.

Na 3 tys. sklepach działających w Lewiatanie 5 lutego zawisły banery i plakaty informujące o proteście. Kupcy wykorzystali również około 2 tys. własnych billboardów, na których, zamiast cotygodniowych promocji pojawiły się hasła protestacyjne. Jak informuje Lewiatan Holding, także tego samego dnia do premier Beaty Szydło wysłanych zostało 2 tys. listów protestacyjnych podpisanych przez wszystkich franczyzobiorców Lewiatana.

Przedsiębiorcy zrzeszeni w PSH Lewiatan skierowali na początku lutego list otwarty do premier Beaty Szydło i do parlamentarzystów. Przekonują w nim m.in., że skutkiem wejścia w życie ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej będzie upadek setek małych i średnich przedsiębiorców oraz likwidacja sieci franczyzowych, które zrzeszają dziesiątki tysięcy sklepów. Domagają się wyłączenia z ustawy zapisów o franczyzie, naliczania i pobierania podatku według NIP, zastosowania dla małych i średnich przedsiębiorstw stawki 0,3 proc., odstąpienia od naliczaniu podwyższonego podatku w sobotę oraz zastosowania możliwości odliczania zapłaconego podatku od podatku dochodowego.

Barbara Mikusińska 631 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.