Colian: Rośnie znaczenie mieszanek przyprawowych

W domowej kuchni nadal dominują przyprawy jednorodne, które mają 42,5-proc. udział wartościowy w rynku przypraw, ale rośnie znaczenie mieszanek przyprawowych - informuje Magdalena Sarnowska, brand manager Appetita w spółce Colian.

Według niej, mieszanki przypraw zajmują już mocną drugą pozycję na rynku przypraw w Polsce z udziałem w sprzedaży wysokości 22,7 proc.

- Polacy coraz chętniej eksperymentują w kuchni. I choć tradycyjne przyprawy powinny być obecne na półkach sklepowych we wszystkich punktach sprzedaży, warto ten segment wzbogacać również o mniej znane zioła, przyprawy i gotowe mieszanki - mówi Magdalena Sarnowska z firmy Colian. 

Trend ten dotyczy zarówno całego roku, jak i okresów przedświątecznych. W grudniu na przykład, w porównaniu do listopada, sprzedaż wszystkich przypraw wzrasta o ponad 30 proc. - Wśród najlepiej rotujących produktów są wtedy zarówno przyprawy jednorodne, np. pieprz czarny czy liść laurowy, jak i dedykowane konkretnym daniom mieszanki przyprawowe. Pod marką Appetita są to produkty z linii Gotujemy po polsku, np. Przyprawa do ryby Appetita czy Przyprawa do bigosu po staropolsku Appetita. 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.