LVMH: Champagne sprzedaje się znakomicie

Sprzedaż alkoholi koncernu LVMH w ubiegłym roku wzrosła o 6 proc., do 5,6 mld euro - poinformował właściciel marki Hennessy w komunikacie.

2015 r. był szczególnie udany ze względu na wysoką sprzedaż champagne, szczególnie w Europie, Stanach Zjednoczonych oraz Chinach. LVMH chwali się też dobrymi wynikami whisky Glenmorangie i wódki  Belvedere.

Przypomnijmy, że francuski LVMH to jeden z największych producentów dóbr luksusowych na świecie, który obok wspomnianych wyżej alkoholowych marek, ma w swoim portfolio tak renomowane produkty, jak perfumy Guerlain i Christian Dior czy zegarki Tag Heuer i Znith.

Jego finansami bardzo mocno wstrząsnęły listopadowe zamachy terrorystyczne w Paryżu, będącego mekką weekendowych zakupów. Z ich powodu sprzedaż koncernu spadła o 4-5 proc. ale już powróciła do dawnego poziomu. W ubiegłym roku LVMH wypracował przychody na poziome 35,7 mld euro. 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.