Rozczarowujące wyniki Mondeleza

Przychody całego koncernu spadły aż o 16,6 proc. - do 7,6 mld dolarów. Stało się tak głównie za sprawą wysokich notowań amerykańskiej waluty, a także sprzedaży przez Mondelez kawowej części biznesu.

W raporcie finansowym o wynikach w Polsce nie ma mowy, ale wiadomo, że region obejmujący Wschodnią Europę i Bliski Wschód wygenerowały 5,4-proc. wzrost przychodów. 

O 1,3 proc. spadł w Europie wolumen sprzedaży, co prezes Mondelez Irene Rosenfeld tłumaczyła nową strategią. Mondelez od pewnego czasu koncentruje się na sprzedaży wybranych, najbardziej rentownych marek. Eksperci dodają kolejny powód: trend na zdrowy styl życia sprawia, że co raz więcej konsumentów stara się spożycie słodkich przekąsek ograniczać.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.