IMM: W kontekście przedświątecznych zakupów najgłośniej było o ... Biedronce

W IV kwartale 2015 r. najczęściej obecne w mediach były sieci: Biedronka, Lidl oraz Tesco. Ta trójka wygenerowała łącznie 67 proc. wartości rynku reklamowego pierwszej dziesiątki najpopularniejszych w mediach sieci handlowych.

Według analizy IMM, w IV kwartale 2015 r. w prasie, internecie, social mediach oraz radiu i telewizji na temat poszczególnych sieci handlowych ukazało się ponad 236 tysięcy wzmianek, o łącznej wartości ponad 351 mln zł.

W IV kwartale Polacy w mediach społecznościowych najwięcej uwagi poświęcili Biedronce. Pojawiło się ponad 62 tysiące dyskusji, wpisów i komentarzy, w których internauci dzielili się informacjami na temat sklepów tej sieci.

Z analiz IMM wynika, że pozytywnych wpisów o Biedronce było 3,2 razy więcej niż negatywnych, o Tesco – 2,5 a o Lidlu – o 3,4 razy więcej. Pozytywne publikacje dotyczyły najczęściej ofert i jakości towarów dostępnych na sklepowych półkach w sieciach. Krytyczne wpisy na temat marek dotyczyły oferty produktowej, towarów dostępnych podczas promocji oraz warunków w jakich te promocje się odbywają, a także powiązań firm z zagranicznym kapitałem. 

W IV kwartale 2015 r. najpopularniejszymi mediami, które zamieszczały informacje na temat sieci handlowych były Facebook i Twitter, następna w kolejności była strona komentarze.onet.pl. Tygodniem, w którym pojawiło się najwięcej materiałów na temat sieci handlowych był 14-20 grudnia (23 tys. wzmianek).

Ilona Mrozowska 1820 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.