GIF wstrzymuje emisję reklam Gripeksu

Reklamy Gripex Max i Gripex HotActive mogą wprowadzać w błąd - czytamy w uzasadnieniu do decyzji.

Główny Inspektorat Farmaceutyczny nakazał USP Zdrowie zaprzestania emisji reklam produktów leczniczych Gripex Max i Gripex HotActive Forte. W opinii GIF odbiorca reklamy otrzymuje przekaz niezgodny ze stanem faktycznym, a zatem wprowadzający w błąd, który sugeruje, iż produkty lecznicze różnią się jedynie postacią farmaceutyczną. Tymczasem produkty te są zróżnicowane również pod względem składu.

Ponadto przekaz w warstwie wizualnej (leki przyjmowane przez kierowców rajdowych, krótko przed startem) może wprowadzać w błąd, sugerując, że oba produkty nie mają wpływu na zdolność do prowadzenia pojazdów i obsługi maszyn. Tymczasem w ulotce Gripex HotActive Forte zamieszczono informację, że lek może zmniejszać zdolność koncentracji i upośledzać czas reakcji. Natomiast w ulotce Gripex Max można przeczytać, że stosując ten lek, należy zachować ostrożność w trakcie prowadzenia pojazdów mechanicznych i obsługi urządzeń w ruchu.

Maciej Florek 35 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.