Największe marki: kampanie i promocje

Big-Active, Cydr Lubelski, Dr. Oetker, EB, Harnaś, Hochland Na gorąco!, Jameson, Kasztelan Specjały, Kikkoman, Kinder (Duplo i Nutella), Kubuś, Kubuś 100%, Tatra, Tiger i Winiary.

  • Wystartowała kampania herbat zielonych marki Big-Active (Herbapol-Lublin). Działania obejmą ogólnopolskie stacje telewizyjne, kanały tematyczne, serwisy VoD, a także reklamę online i promocje konsumenckie. Celem kampanii jest umacnianie pozycji marki jako lidera herbat zielonych oraz wzrost świadomości konsumentów w obrębie tego segmentu rynku. Kampania realizowana jest pod hasłem "Dopełnienie dobrych chwil”. 8-sekundowe billboardy sponsorskie można zobaczyć w ogólnokrajowych stacjach telewizyjnych TVP1, TVP2, Polsat, TVN i Discovery, a także w kanałach tematycznych grupy Polsat i TVN. Ponadto spoty reklamowe pojawią się w internecie, w najpopularniejszych serwisach filmowych – głównie VoD. Działania mediowe będzie uzupełniała akcja samplingowa herbat zielonych Big-Active w saszetkach o smaku maliny z marakują oraz pigwy z granatem. W ośmiu największych miastach Polski rozdanych zostanie ponad 1 mln sztuk herbat. Kampania potrwa do końca kwietnia br.
  • W weekend Cydr Lubelski (Ambra) był jednym ze sponsorów OSCYP Snowboard Contest - największych w Polsce zawodów snowboardowych. Najlepsi zawodnicy w kraju rywalizowali na stoku Kotelnica w Białce Tatrzańskiej w niedzielę 7 lutego. Ósma odsłona OSCYPa to także dodatkowe atrakcje dla wszystkich fanów sceny snowboardowej. Miłośnicy tworzenia editów video wzięli udział w GoPro Best Video Contest – konkursie na najlepszą relację filmową z zawodów, gdzie nagrodą był GoPro Hero4 Silver. Specjalną nagrodę dla najbardziej kreatywnego ridera w kategorii Best Trick przygotowała firma Nixon. Dzień przed zawodami - w sobotę 6 lutego w Białce Tatrzańskiej odbył się koncert Spragnionych Lata special edition. W Klubie Bania zagrał Gooral.
  • W połowie lutego rusza kampania reklamowa „Sekret królowych wypieków” promująca Drożdże instant oraz szeroki wachlarz słodkich dekoracji Dr. Oetkera. Utrzymany w wiosennym klimacie spot zachęca do rodzinnego przygotowania i dekorowania drożdżowych wypieków. Wraz ze startem kampanii na stronie www.oetker.pl zostanie uruchomiony specjalny wiosenny serwis z przepisami i inspiracjami na Wielkanoc i nie tylko. Kampania w prasie kobiecej będzie promowała przepisy na drożdżowe wypieki. Emisje reklamy zakładają 30 sekundowy spot nadawany zarówno w szeroko zasięgowych stacjach (TVP, TVN, Polsat) jak i stacjach tematycznych. Ponadto marka Dr. Oetker przed sezonem świątecznym przygotowała ofertę wielkanocnych produktów do przygotowania i dekorowania wypieków.

  • Piwo EB (Grupa Żywiec) zaprasza swoich fanów do bicia rekordów w pinballu. Wystarczy wejść na stronę www.czasnaeb.pl, rozegrać grę i pobić rekord z lat 90-tych. Aby wygrać jedną z nagród trzeba zdobyć co najmniej 1.286.736 punktów i kreatywnie odpowiedzieć na jedno pytanie. Nagroda główna
 to maszyna Pinball
 wraz z zapasem piwa EB na rok oraz 100 odtwarzaczy Boombox EB marki Berlin współpracujących z każdym smartphonem. Konkurs potrwa do 10 marca, a film promujący aktywację można zobaczyć na  www.czasnaeb.pl/odkryj-pinball-eb. Od przyszłego tygodnia w telewizji emitowany będzie także spot, który komunikujący aktywację „Pinball EB”.
  • 1 lutego ruszyła jubileuszowa 10. edycja piwnej promocji „Harnaś Miliony Piw Rozdaje”. romocji towarzyszy komunikacja w punktach sprzedaży oraz kampania telewizyjna. Każdy, kto pod kapslem lub kluczykiem zakupionego opakowania piwa marki Harnaś (Carlsberg Polska) znajdzie napis: „Harnaś 2016” otrzyma w nagrodę kolejną puszkę piwa. Z okazji rocznicy istnienia promocji powstał nowy 15-sekundowy spot utrzymany w charakterystycznej dla marki konwencji animacji. Kampania będzie widoczna w największych ogólnopolskich stacjach TV.
  • We wszystkich kinach sieci Multikino i Cinema City w całej Polsce wystartowała kampania kinowa plastrów Hochland Na gorąco! Na ekranach w bloku specjalnym przed wybranymi filmami emitowany jest spot reklamowy. Dodatkowo w ramach działań w każdą sobotę lutego, w godzinach 15-21 prowadzone są degustacje. W ramach akcji znalazł się także sponsoring I edycji Ladies Night w Cinema City. Działania w kinach są częścią szerszej kampanii i wielokanałowego wsparcia nowych plastrów sera Hochland z linii Na gorąco! Działania obejmują także telewizję, prasę wybrane tytuły prasy fachowej, billboardy i wiaty przystankowe, internet, media społecznościowe, materiały promocyjne i ekspozycje w punktach sprzedaży. Nowa linia produktów jest dostępna w kilku wariantach smakowych: z szynką i pieczarkami, z pomidorami i ziołami oraz z salami i chili.
  • Marka Jameson startuje z konkursem. Aby wziąć w nim udział należy kupić jedną z butelek irlandzkiej whiskey Jameson, zachować dowód zakupu i odpowiedzieć na pytanie konkursowe "Co Cię kręci w Jamesonie?". Co tydzień do wygrania jest designerski rower zainspirowany brandem Jameson. Konkurs trwa do 30 kwietnia. Promocją objęte są butelki whiskey Jameson oraz Jameson Select Reserve. Projekt ma wsparcie w postaci serwisu www, komunikacji na Facebooku i materiałów POS. Jameson to irlandzka whiskey z portfolio Pernod Ricard.
  • Carlsberg Polska wystartował z kampanię telewizyjną piwa Kasztelan Specjały. Na potrzeby kampanii przygotowane zostały trzy spoty telewizyjne, prezentujące po dwa warianty serii Kasztelan Specjały, w ramach której dostępne są łącznie trzy warianty piw: Białe, Chmielowe i Niefiltrowane. Spoty będą emitowane m.in. w TVP, kanałach tematycznych TVP, Polsacie, kanałach tematycznych Polsatu, TVN i kanałach tematycznych TVN. W reklamach zobaczymy znanych z poprzednich reklam Kasztelana (m.in. Niepasteryzowanego) browarników, odkrywających przed widzami receptury warzenia Kasztelańskich Specjałów, w których istotną rolę odgrywa poszanowanie natury.
  • Z początkiem lutego wystartował konkurs organizowany przez markę Kikkoman - „Dodaj życiu smaku” rozpoczął. Wystarczy odwiedzić stronę internetową producenta japońskich sosów sojowych www.kikkoman.pl, wejść na sekcję poświęconą konkursowi i odpowiedzieć na kilka pytań. Spośród nadesłanych zgłoszeń, jury konkursu wybierze najciekawsze odpowiedzi. Każdy kto weźmie udział w konkursie ma szansę na wygranie 1 z 3 nagród głównych, a są to: Thermomix, wielofunkcyjny robot kuchenny Kenwood i blender kielichowy Philips oraz 1 ze 100 zestawów sosów sojowych Kikkoman. Konkurs jest elementem ogólnopolskiej kampanii promocyjnej, która ma na celu wsparcie sprzedaży, wzmocnienie wizerunku marki i dotarcie do nowych konsumentów. Komunikacja konkursu zostanie wsparta dodatkową kampanią reklamową w mediach elektronicznych oraz materiałami POS w wybranych sieciach handlowych, w tym m.in. plakatami i ulotkami dedykowanymi całej akcji. Konkurs potrwa do do 27 marca.
  • Rusza multibrandowa kampania marek Kinder, Duplo i Nutella (Ferrero Polska Commercial) skierowana do miłośników futbolu. W sklepach dostępne będą promocyjne opakowania Kinder Bueno, Kinder Chocolate, Kinder Delice, Kinder Mleczna Kanapka, Kinder Maxi King, Kinder Schoko-Bons, Kinder Country, Kinder Pingui, Duplo oraz Nutella. Do każdego z produktów przypisana jest określona liczba punktów. Punkty można wymienić na piłkarskie nagrody z limitowanej serii. Każdy, kto wymieni promocyjne opakowania na nagrody, weźmie udział w specjalnym losowaniu nagrody głównej – udziału w rodzinnym evencie, którego gwiazdą będzie Jerzy Dudek. Promocja trwa do wyczerpania zapasów. 
  • Kubuś (Maspex) w tym roku ponownie wyruszył na zimowe stoki. Na specjalnie przygotowanych stokach powstały miejsca dla najmłodszych narciarzy. W strefie Kubusiowej czeka specjalnie przeszkolona kadra, która wspiera i uczy najmłodszych prawidłowej i bezpiecznej jazdy na nartach lub snowboardzie. Z Kubusiową Strefą możemy się spotkać w Kids Park Szymoszkowa – jest to szkółka nauki jazdy dla dzieci. Szkoła została wyposażona przez Kubusia w kamizelki sportowe, które dzięki specjalnym mocowaniom pozwalają kontrolować naukę jazdy najmłodszych, obrotowe figurki korygujące odpowiednie ułożenie bioder oraz wiele innych atrakcji dla najmłodszych. Kubusia można spotkać także m.in. w: Arenie Słotwiny, Czarnym Groniu, Śnieżnicy, Stacji Witków Ski, Stacji Czantoria, Stacji Bania, Świeradowie Zdrój, Bukowinie Tatrzańskiej.

  • W zabawnych spotach, emitowanych w największych stacjach telewizyjnych, takich jak Polsat czy TVN, dzieci sprawdzają właściwości Kubusia 100% (Maspex). Dociekliwe dziewczynki oceniają perfekcyjną czystość soku – okazuje się, że Kubuś jest „czysty na 100%”. Natomiast sprytny Franio, choć ma pewne trudności z idealną dykcją, to doskonale wie, że zamiast mówić „sam sok”, równie dobrze można powiedzieć „Kubuś 100%”. Werdykty dzieci są jednoznaczne – soki Kubusia to czysty sok owocowy i nic więcej.
  • W Krynicy Zdroju GOPR zaprezentował specjalistyczny sprzęt skitourowy zakupiony z dodatkowych środków przekazanych przez sponsora – Grupę Żywiec, producenta piwa Tatra, marki, która od 2009 r. wspiera Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe. Przez 7 lat tej współpracy ze środków przekazanych w ramach umowy sponsorskiej, GOPR zakupił m.in.: ekwipunki dla ratowników, specjalistyczny sprzęt ratowniczy, sprzęt narciarski oraz środki transportu. Komunikacja marki Tatra od lat opiera się na skojarzeniach z górami. 
  • Marka Tiger (Maspex) była głównym sponsorem ogólnopolskiego wydarzenia dla fanów i twórców YouTube, które odbyło się pod koniec stycznia na hali EXPO w Krakowie. MeetYT to jedna z największych imprez związanych z internetową twórczością video, event tworzony i rozwijany przez fanów. Dzięki wsparciu Tygrysa nikomu z tysięcy uczestników nie zabrakło energii. Dodatkowo Tiger wspierał także graczy, którzy w czasie imprezy spędzali czas przy komputerach w strefie gamingu. W czasie imprezy odbyło się wiele wydarzeń towarzyszących – koncertów, paneli dyskusyjnych i wystąpień. 
  • W ramach programu edukacyjnego Winiary "Żyj Smacznie i Zdrowo", producent marki - firma Nestlé Polska - nawiązała współpracę z jednym z najchętniej oglądanych polskich nastoletnich vlogerów! Blow ma już ponad 1 550 000 subskrybentów na portalu YouTube, 236 tys. obserwatorów na Instagramie oraz ponad 600 tys. polubień na Facebooku. Nastoletni vloger wspiera program przez cały okres jego trwania, czyli od września 2015 do czerwca 2016. Jego aktywności możemy szukać na oficjalnym fanpage’u akcji oraz wszystkich mediach społecznościowych Blowa (Facebook, YouTube, Instagram, Snapchat). Nastolatek za ich pośrednictwem uczy swoich odbiorców gotować na podstawie książek kucharskich, które są nieodłącznym elementem całego przedsięwzięcia. Promuje on również wartości rodzinne, które także stanowią element programu edukacyjnego marki Winiary „Żyj smacznie i zdrowo”. W kuchennych podbojach pomaga mu bowiem jego mama. W czerwcu aktywność Blowa wykroczy poza granice Internetu. Wraz z organizatorami odwiedzi zwycięskie szkoły i będzie osobiście uczestniczyć w warsztatach kulinarnych, które są nagrodą główną w tegorocznej edycji programu.

Joanna Hamdan 4691 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.