Druga połowa roku w Diageo

Diageo w drugim półroczu 2015 t. zwiększył wartość sprzedaży w Polsce tylko o 1 proc.

Opublikowane w ubiegłym tygodniu wyniki alkoholowego giganta nie rozczarowały inwestorów, chodź jego sprzedaż porównując dane z poprzedniego roku spadła z 5,9 mld do 5,6 mld funtów. Zdaniem zarządu, spadek ten nie ma dużego znaczenia, gdyż jest spowodowany przez działy firmy nie mające związku z główną działalnością Diageo, jaką stanowi produkcja i dystrybucja alkoholu. Wpływy z tego ostatniego wrosły o 1,8 proc.

W Europie dynamika sprzedaży była nieco wyższa (2 proc.) co Diageo zawdzięcza głównie dobrym wynikom w zachodniej części kontynentu. Najwięcej jednak producent Smirnoffa osiągną w Turcji, gdzie sprzedaż wzrosła aż o 9 proc.  W tym kraju niezwykle silny jest trend premiumizacji (konsumenci sięgają po droższe trunki). W Polsce wzrost sprzedaży był słaby (1 proc.), co producent tłumaczy trudną sytuacją rynkową.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.