Producenci czekolady ograniczyli w ubiegłym roku wydatki na reklamę

Jedynym producentem, którym zwiększył wydatki na reklamę w ubiegłym roku, był Wedel, ale liderem pozostaje Ferrero Polska.

Według danych Kantar Media producenci czekolady w Polsce wyraźnie zmniejszyli wydatki reklamowe w kategoriach czekolada, wyroby czekoladowe i tabliczki oraz bombonierki. W 2015 r. w wymienionych kategoriach Ferrero Polska wydało na reklamę 81,28 mln zł w porównaniu z 88,63 mln zł w roku 2014.

Pod względem wielkości wydatków reklamowych na drugim miejscu w wymienionych kategoriach znajduje się Wedel (Lotte), który zwiększył wydatki na reklamę w 2015 r. (54,92 mln zł w porównaniu z 33,279 mln zł w roku 2014). Jak poinformował Marcin Herman, dyrektor marketingu i sprzedaży Wedel, w 2016 r. budżet marketingowy będzie porównywalny do tego z roku 2015.

Mondelez Polska, właściciel takich marek jak Milka i Alpen Gold, w 2015 r. wydał na reklamę w wymienionych kategoriach 29,388 mln zł w porównaniu z 38,737 mln zł w roku 2014.
Prawie o połowę ograniczył wydatki również Wawel – w 2015 r. na reklamę czekolady i produktów czekoladowych wydał 19,844 mln zł w porównaniu z 37,916 mln zł w 2014 r.

Colian w ubiegłym roku wydał na reklamę ok. 178 tys. zł w porównaniu z 551 tys. zł w roku 2014 (wydatki nie obejmują promocji marki Solidarność). W analizowanych okresach Nestle i Mars nie reklamowały się w tej kategorii. 

Katarzyna Woźniak 79 Artykuły

Absolwentka polonistyki na toruńskim UMK ze specjalnością filmoznawczą. Na co dzień zdaje relacje z przesunięć na półkach rynku FMCG. Po godzinach - czytelniczka. Najbardziej lubi pisać o filmach i książkach, choć właśnie o nich pisze najrzadziej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.