ITP: Rośnie znaczenie segementu papierosów super low

Zwiększa się wolumenowy rynkowy udział papierosów tanich, kosztem wszystkich trzech pozostałych segmentów cenowych - informuje Marcin Bulik, dyrektor planowania i analiz rynkowych w Imperial Tobacco Polska.

Obecnie aż 60 proc. sprzedawanych papierosów stanowi segment tanich papierosów. Ponad 26 proc. to produkty ze średniego przedziału cenowego, 2,6 proc. - papierosy o długości 64/70 mm, a pozostałe 12,2 proc. - papierosy Premium (Imperial Tobacco Polska za Nielsenem, październik 2015 r.).

Marcin Bulik wyjaśnia, że istotną przyczyną wzrostu znaczenia tanich papierosów na rynku jest trwała przecena kilku marek należących do średniego segmentu cenowego. Na półkę super low (poniżej 12 zł) trafiły np. Winstony (JTI), slim L&M Loft (Philip Morris) i Pall Mall SLL (BAT Trading).

Według Marcina Bulika, niezmiennie wyróżniającą cechą polskiego rynku papierosowego jest wysoki, bo ponad 23-proc. udział papierosów o smaku mentolowym (Imperial Tobacco Polska za Nielsenem, październik 2015 r.). - Swój stały rozwój segment ten zawdzięcza głównie rosnącej popularności papierosów z kulką o smaku mentolowym, po której zgnieceniu konsument uzyskuje smak mentolu bądź wzmocnienie mentolowego smaku – wyjaśnia Marcin Bulik.

Jego zdaniem inną ważną cechą polskiego rynku jest wysoki udział w sprzedaży papierosów cienkich (slim oraz superslim). Ich łączny udział w ujęciu wolumenowym wynosi obecnie 27 proc. Rozwijają się przede wszystkim kosztem papierosów o wyższej zawartościach nikotyny (Full Flavor) oraz papierosów o długości 70 mm.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.