W IV kwartale przychody Kompanii Piwowarskiej wzrosły o 6 proc., a ilość sprzedanego piwa o 8 proc.

Przyczyniła się do tego m.in. obniżka cen piwa marki Żubr.

W ostatnim kwartale ub.r. przychody ze sprzedaży Kompanii Piwowarskiej (KP), największego w kraju producenta piwa m.in. pod markami Tyskie, Lech i Żubr, wzrosły o 6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r. Wolumen sprzedaży (w tys. hl) wzrósł rok do roku o 8 proc. Takie dane podał piwowarski koncern SABMiller, właściciel Kompanii Piwowarskiej, w swoim kwartalnym raporcie.

Dotychczas przez szereg kolejnych kwartałów z rzędu KP notowała spadki. SABMiller wskazuje, że KP poprawiła wyniki dzięki "przywróceniu konkurencyjności cenowej" swojego portfolio marek, a w szczególności najważniejszej marki z segmentu lower mainstream, czyli Żubra.

SABMiller może być zadowolony z wyników KP na tle wszystkich swoich europejskich rynków - dla całego kontynentu przychody grupy wzrosły w minionym kwartale (rok do roku) o 6 proc., a wolumen sprzedaży o 4 proc.

Globalnie cały koncern SABMiller na świecie sprzedał w IV kw. ub.r. o 4 proc. więcej piwa niż rok wcześniej, uzyskując o 7 proc. wyższe przychody.

Maciej Burlikowski 36 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.