Największe marki: kampanie i promocje

Carlsberg, Hortex, Kasztelan Specjały, Nescafe, Snickers, Vifon.

  • Z początkiem roku, pod hasłem „Gdyby Carlsberg robił…”, ruszyła nowa platforma komunikacyjna marki Carlsberg. Jej zwiastunem jest spot telewizyjny „Gdyby Carlsberg robił salony fryzjerskie”. Marka „puszcza w niej oko” do widzów, pokazując, że gdyby Carlsberg prowadził salon fryzjerski byłby to prawdopodobnie najlepszy salon, oferujący prawdopodobnie najlepsze fryzury na świecie. Tym samym marka nawiązuje do legendarnego hasła „Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie”, które obowiązywało od 1975 do 2011 r. i do którego Carlsberg powrócił na początku ubiegłego roku. Spot jest pierwszym z serii „Gdyby Carlsberg robił…”. Kolejne odsłony kampanii można będzie oglądać przez cały 2016 r. Oprócz reklam telewizyjnych marka planuje realizację niestandardowych akcji specjalnych. Spot będzie można zobaczyć w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych oraz w Internecie.

  • Do końca marca potrwa promocja marki Hortex, w której konsumenci, kupując produkty, mogą otrzymać książkę kucharską „Hortex. Przepisy Matki Natury” gratis. Aby otrzymać jedną z 1000 książek kucharskich, wystarczy zebrać 5 kodów kreskowych z dowolnych mrożonek Hortex. Szczegóły promocji na stronie  www.hortex.pl.

  • Nowa kampania reklamowa promuje linię piw Kasztelan Specjały warzonych w browarze w Sierpcu. Jej głównym elementem są trzy spoty telewizyjne, których bohaterami są znani z poprzednich odsłon kampanii piwowarzy. Od środy 20 stycznia br. w największych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych zobaczyć można nowe, 30 sekundowe spoty linii Kasztelan Specjały. Są utrzymane w konwencji nawiązującej do natury i dziejów lokalnego piwowarstwa.
  • Flagowy brand kawowy z portfolio Nestle - Nescafe - startuje z loterią. Działanie realizowane jest pod hasłem "Zakręć kubkiem Nescafe po nagrody". Akcja promocyjna rozpoczęła się 15 stycznia i potrwa do 15 marca 2016 r., a skierowana jest do miłośników kaw marki Nescafe. Celem działań jest umocnienie wizerunku marki, która tworzy wiele różnych rodzajów kawy. Loteria ma charakter typu instant-win, czyli uczestnik od razu dowiaduje się, czy wygrał. Aby wziąć udział w loterii, należy kupić jednorazowo produkty marki za minimum 25 zł, a następnie dokonać zgłoszenia na stronie internetowej. Konsument od razu dowiaduje się, czy wygrał. Na stronie loterii znajduje się animacja kręcącego się kubka, który podobnie jak w ruletce wskazuje rodzaj wygranej. Wygrać można nagrody pieniężne: 100 zł (500), 200 zł (500), 300 zł (150), 500 zł (100), 1000 zł (30) oraz 100 ekspresów Nescafe Dolce Gusto. Dodatkowo na zakończenie loterii ze wszystkich zebranych zgłoszeń zostaną wylosowane trzy wycieczki do Brazylii.
  • Marka Snickers (Mars) zaangażowała do promocji swojej platformy "Nie jesteś sobą, kiedy jesteś głodny” kolejnego celebrytę – Rowana Atkinsona, najbardziej znanego z roli Jasia Fasoli. Jaś Fasola ma tu być personifikacją głodnego ninja, który z powodu ssania w żołądku zaczyna zachowywać się niekonwencjonalnie. Oprócz głównej historii emitowanej w TV są również poboczne przygody głodnego ninja promowane w internecie. Nowa komunikacja Snickersa obecna jest w TV, wideo online, Facebooku (Zjedzsnicekrsa) i YouTube. Kampanię wzmacnia też akcja z Filmwebem, gdzie Snickers zaprasza użytkowników do zabawy konkursowej. W ramach projektu można wygrać bilety do kina.
  • Marka Vifon z portfolio Tan-Viet International wystartowała z kampanią zup błyskawicznych. Oprócz zup standard 70 g i linii zup Premium jednym z przedmiotów promocji jest nowy produkt w portfolio marki – Vifon Kurczak Pikantny. W ramach kampanii wykorzystane zostaną różnorodne kanały komunikacji – telewizja, internet, radio, OOH, social media. Spoty reklamowe "Vifon Bar" oraz "Vifon Uczelnia" emitowane będą w stacjach telewizyjnych – ogólnopolskich, w kanałach tematycznych, kanałach Polsatu i IDM. Za przygotowanie i zakup czasu antenowego w telewizji odpowiada dom mediowy Havas. Uzupełnieniem będzie silna kampania zasięgowa spotów w YouTube i na platformach VoD oraz kampania typu Google Ads. Dodatkowym wsparciem kampanii będą plakaty reklamowe na nośnikach typu citylight należących do ClearChannel w największych polskich miastach, kampania sponsoringowa w radiu RMF FM i RMF Maxxx oraz aktywna promocja w social mediach, m.in. w Facebooku i Instagramie.

Joanna Hamdan 4691 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.