Biedronka sprzedaje coraz więcej

Nowa strategia dotycząca asortymentu sprawdziła się. W 2015 r. Biedronka zwiększyła sprzedaż w tych samych sklepach o 3,2 proc. (w euro).

Choć Jeronimo Martins mocno ograniczyło w 2015 r. ekspansję, Biedronka zwiększyła sprzedaż w stosunku do 2014 r. o 9,2 proc. - do ponad 9,2 mld euro (wzrost o 9,1 proc. w PLN). Z kwartału na kwartał wyniki Biedronki były coraz lepsze. W IV kwartale przychody ze sprzedaży zwiększyła o 5,7 proc., do 2,4 mld euro. W złotówkach ten wzrost wyniósł 7 proc.

Jak podała firma w komunikacie, skupienie się na asortymencie, a szczególnie produktach droższych, przyczyniło się do wzrostu sprzedaży. Mimo spadku cen żywności, która wystąpiła w pierwszych dziewięciu miesiącach roku (- 2,2 proc.). W październiku i listopadzie trend ten minimalnie odwrócił się i ceny nieznacznie wzrosły, odpowiednio o 0,4 proc. i 0,1 proc. Zarówno wartość koszyka zakupowego jak i liczba dokonanych transakcji pozwoliły  zniwelować skutki deflacji.

Jeronimo Martins podkreśla, że w dalszym ciągu na polskim rynku sprzedaż napędzana jest promocjami, a klienci kierują się niskimi cenami przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

Biedronka zakończyła rok z 2667 sklepami. Otworzyła 102 dyskonty, zamknęła 22.

Druga sieć Jeronimo Martins w Polsce - drogerie Hebe - prowadziła pod koniec 2015 r. 134 sklepy. Przychody ze sprzedaży wyniosły 100 mln euro.

Szczegółowo wyniki 2015 r. zostaną omówione 2 marca, wtedy też Jeronimo Martins przedstawi strategię na ten rok.

 

 

 

Barbara Mikusińska 631 Artykuły

Współtwórczyni „Handlu”. Od początku jego istnienia, czyli od 1993 r., redaktor naczelna. Globtroterka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.