Piotr i Paweł ujawnia plany na ten rok

20 otwarć nowych sklepów zaplanował na 2016 r. zarząd sieci Piotr i Paweł. Kilka z nich będzie w mniejszym, testowanym od kilku miesięcy, formacie franczyzowym.

Poznański operator, dzięki wchodzeniu w mniejsze formaty, liczy na znaczne przyspieszenie rozwoju sieci i zwiększenie skali działalności. Strategię tę wciela w życie od 2013 r., kiedy to uruchomił franczyzę dla supermarketów liczących powyżej 600 mkw. powierzchni.

W ub.r. wprowadził ofertę Piotr i Paweł Market dla dużych sklepów osiedlowych o powierzchni 250-500 mkw. - Wejście w mniejsze formaty, które testujemy, jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku – wyjaśnia Robert Krzak, wiceprezes sieci Piotr i Paweł. - Zdecydowaliśmy się na ten krok, aby umożliwić naszej sieci rozwój w mniejszych miejscowościach, choć duże aglomeracje nadal są w centrum naszego zainteresowania - zastrzega.

Jesienią ub.r. pilotażowo uruchomiono dwa sklepy w marketowym formacie: w Poznaniu (rodzimym mieście sieci) na Starym Żegrzu oraz w Gniewkowie, w małym mieście na Kujawach. Obecnie trwają przygotowania do otwarcia kolejnych sklepów pod logo Piotr i Paweł Market. Najprawdopodobniej zaczną one funkcjonować jeszcze w pierwszym kwartale br.

Świętująca w ub.r. 25-lecie działalności sieć obecna jest w całej Polsce, jednak najbardziej widoczna w dużych miastach. W aglomeracji poznańskiej ma 20 sklepów, warszawskiej 17, a w trójmiejskiej 12. Rozwija się także we Wrocławiu, Krakowie oraz Łodzi. Zrzesza 134 placówki franczyzowe. W br. zaplanowano 20 otwarć nowych sklepów.

Więcej o planach sieci w lutowym wydaniu miesięcznika „Handel”.

Katarzyna Pierzchała 1332 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.