Mars Polska: rośnie sprzedaż słodyczy kupowanych na prezent

Słodycze czekoladowe definiowane, jako te "do dzielenia się" z uwzględnieniem produktów sprzedawanych luzem, realizują 53 proc. wartości sprzedaży całej kategorii czekolady, natomiast te definiowane jako "prezentowe" - 16 proc. (Mars Polska za Nielsenem i GfK).

Jak informuje Mariusz Jaroszewski, category manager w firmie Mars Polska, motorem wzrostu zdecydowanie jest okazja prezentowa, która w ujęciu rocznym rośnie o 10,5 proc. (Mars Polska za Nielsenem, MAT ON’15). Jest to zasługa głównie zwiększającej się oferty tych produktów w dyskontach.

- Okazja „do dzielenia się” rośnie m.in. dzięki ponad 4-proc. dynamice sprzedaży naszym batoników w wersji mini sprzedawanych luzem, tak jak: Snickers minis, Twix minis, Mars minis, Milky Way minis czy Bounty minis oraz czekoladowych cukierków produkowanych przez Wawel i spółkę Colian. Znaczącą rolę odgrywają tu również marki własne sieci handlowych - mówi Mariusz Jaroszewski.

Walentynki to raczej okazja dla produktów prezentowych, głównie tych kojarzonych z symboliką tego dnia, a więc kwiatkiem czy serduszkiem. Według Mariusza Jaroszewskiego, upominkiem mogą być robione na zamówienie czekoladowe lentilki M&M’s np. z wyznaniem miłości czy imieniem ukochanej osoby nadrukowanym na każdej drażetce. Oferta dostępna jest poprzez stronę internetową www.mymms.com.

- Po świątecznej zadyszce sprzedaż w okolicy Dnia Babci i Walentynek wzrasta nawet o ponad 70 proc. w porównaniu z dwoma pierwszymi tygodniami stycznia - dodaje Jaroszewski.

Ilona Mrozowska 2076 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.